بازدید معاون استاندار اردبیل از اداره کل ثبت احوال
معاون استاندار اردبیل در بازدید از اداره کل ثبت احوال بر ضرورت تسهیل و تسریع خدمات رسانی به شهروندان با استفاده از پیشرفت های تکنولوژی تاکید کرد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، در این بازدید معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل آخرین اقدامات اداره کل ثبت احوال استان برای تسهیل و تسریع روند ثبت وقایع حیاتی چهارگانه را مورد بررسی قرار داد. علی نواداد در این بازدید همچنین در جریان نحوه ارائه خدمات هوشمند صدور شناسنامه ، کارت ملی و چگونگی حذف اخذ کپی اسناد و مدارک شناسایی از مردم در ادارات با پیوستن ادارات به سامانه استعلام ثبت احوال قرار گرفت. علی نواداد در این بازدید بر ضرورت تسهیل و تسریع خدمات رسانی به شهروندان با استفاده از پیشرفت های حاصله در تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات تاکید و پیشرفت های حاصله در حوزه خدمات ثبت احوال را قابل توجه عنوان کرد. معاون سیاسی امنیتی استانداری گفت: سترش مناسب و یکسان مراکز و دفاتر پیشخوان ارائه دهنده خدمات ثبت احوال در تمام نقاط استان موجب تسهیل و رضایت از خدمات ثبت احوال شده است وی با خاطرنشان کردن اینکه ثبت احوال از جمله اداراتی است که همه مردم بنحوی مراجعه کرده و خدمات دریافت می کنند افزود: خوشبختانه ثبت احوال در تمام نقاط استان و حتی بیمارستانها مستقر است. نواداد یادآور شد: زمانی آرزو بود که فردی خدمات خود را در یک ماه دریافت کند ولی الان مردم قبل از ترخیص از بیمارستان ، شناسنامه نوزاد خود را دریافت می کنند و این یک افتخاراست معاون سیاسی امنیتی از بروز بودن خدمات در ثبت احوال قدردانی کرد و در خصوص پیگیری برای رفع کمبود فضای اداری و مشکلات ساختمان اداره کل ثبت احوال قول مساعد داد. در ابتدای این بازدید حسن زاده مدیر کل ثبت احوال از مواردی مانند گسترش فیبر نوری،کارت هوشمند ملی، سیستم سیار ، شناسنامه مکانیزه، مسائل حراستی، آموزش، ثبت وقایع حیاتی در مهلت قانونی، خدمات رسانی در نقاط محروم و دور افتاده و فضاسازی ادارات گزارش مفصلی ارائه داد.