پخش زنده
امروز: -
دبیر انجمن تخصصی صنایع همگن قطعه سازی کشور گفت: عمده علت گرانی لاستیک خودرو در بازارهای داخلی مربوط به قیمت مواد اولیه است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، آرش محبی نژاد در گفتگو با رادیو اقتصاد با بیان اینکه بیشتر مواد اصلی پلیمری لاستیک (پلیمرهای مهندسی) وارداتی است ، افزود: صنعت پتروشیمی ایران پس از این همه سال هنوز در حوزه تولید پلیمرهای مهندسی ورود پیدا نکرده و تولیدات صنعت مزبور در حد پلیمرهای پایه متوقف شده است.
دبیر انجمن تخصصی صنایع همگن قطعه سازی کشور گفت: مواد اولیه کارخانجات لاستیک سازی اعم از داخلی و خارجی در ماه های اخیر سه برابر افزایش یافته است.
وی افزود: مسئله دیگری که در صنعت لاستیک مطرح است اینکه در فرآیند تولید تایر پخت صورت می گیرد بنابراین امکان بازیافت لاستیک های کهنه برای تولید دوباره وجود ندارد.
محبی نژاد تصریح کرد: برای تولید لاستیک های نو و استاندارد تنها به پلیمرهای مهندسی، نخ و مواد مخصوص نیاز است.
مصطفی تنها، سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر نیز درخصوص افزایش قیمت لاستیک به رادیو اقتصاد گفت: تایر خودرو مشمول قیمت گذاری است.
وی افزود: هر ساله قیمت این کالا با مجوز سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان تعیین می شود.
تنها ادامه داد: امسال قیمت لاستیک خودرودر کشور طبق مصوبه سازمان حمایت تنها ۳,۶ درصد افزایش یافته و گرانی موجود در بازار ربطی به بخش تولید ندارد.
سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایرگفت: تخطی از قیمت مصوب ازجانب عوامل فروش در سراسر کشور بر اساس ابلاغیه کارخانجات لاستیک سازی موجب قطع سهمیه و ابطال مجوز نمایندگی خواهد شد.