پخش زنده
امروز: -
کمیسیون اروپا به دنبال آن است تا در صورتی که شرکت های بزرگ اینترنتی نتوانند کلیه مطالب مرتبط با افراط گرایی را از روی وبسایت های خود حذف کنند، آنها را با جریمه های سنگین مواجه کند.
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما به نقل از خبرگزاری رویترز، کمیسیون اروپا اعلام کرد به دنبال آن است تا در صورتی که شرکت های بزرگ اینترنتی از جمله گوگل، فیسبوک و توئیتر و همچنین دیگر پلتفرم های آنلاین نتوانند ظرف مدت یک ساعت از زمان انتشار، کلیه مطالب و تبلیغات مرتبط با افراط گرایی را از روی وبسایت های خود حذف کنند، آنها را با جریمه های سنگین مواجه کند.
اتحادیه اروپا ماه مارس سه ماه به شرکت های اینترنتی فرصت داد نشان دهند در جهت مقابله با تبلیغات و مطالب افراطی گام بر می دارند.
این اقدام کمیسیون اروپا در صورت تایید از سوی مقامات مربوطه به دنبال آن است که محتوی تحریک آمیز یا تبلیغ کننده برای افراط گرایان که از سوی گروه های افراط گرا منتشر می شوند را ظرف یک ساعت از فضای اینترنت حذف کند.
ژان کلود یونکر رئیس کمیسیون اروپا در سخنرانی سالانه خود در پارلمان اروپا گفت «یک ساعت زمان تعیین کننده برای ایجاد بزرگترین آسیب ها است.»
در این پیشنهاد که نیازمند حمایت کشورهای اروپایی و پارلمان اروپا است، شرکت های اینترنتی موظف می شوند اقدامات پیشگیری کننده و فعالانه را از جمله توسعه ابزارها برای ریشه کنی محتوی نامناسب در پیش بگیرند.