به گزارش خبرنگار
خبرگزاری صدا و سیما؛ محسن هاشمی در جمع خبرنگاران درباره تعین تکلیف مجلات همشهری افزود : مسئله مجلات با موسسه همشهری بسیار پیچیده است و زمانی که آقای کرباسچی همشهری را پایه گذاری کرد این موسسه بسیار کوچک بود اما در ادامه تبدیل به یک موسسه بسیار بزرگ شد.
رئیس شورای شهر ادامه داد : قیمت مجلات نیز بسیار بالا بوده و از سوی دیگر ماهانه 45 میلیارد تومان به این موسسه یارانه تعلق می گیرد.
رئیس شورای شهر با بیان اینکه این روند نباید ادامه پیدا کند ، افزود : سودده نبودن موسسه همشهری به جایی رسیده است که بازیافت کاغذها برای فروشندگان سود بیشتری دارد و البته توضیحات بیشتر را باید محمدجواد حق شناس رئیس کمیسیون اجتماعی و فرهنگی بدهد.
رئیس شورای شهر همچنین در پاسخ این سوال که در جریان بازدید از خط 6 مترو حاشیه هایی رخ داده است یا خیر ؟ گفت: در بازدید از خط 6 گفته شد که من با عصبانیت از جلسه بیرون رفتم اما صحت ندارد و البته من انتقاد جدی به عملکرد پیمانکاران خط 6 مترو تهران دارم.
وی با بیان اینکه عملکرد پیمانکاران در خط 6 مترو مناسب نبوده است، افزود: پیمانکاران به جای اینکه بودجه را به صورت بخش بخش در این خط هزینه کنند تا ایستگاه ها به نوبت افتتاح شود، بودجه را در کل مسیر هزینه کردند و با این روند خط شش مترو تا 10 سال دیگر هم افتتاح نمی شود. در آن جلسه؛ پیمانکاران و مجری طرح قصد داشتند از بی اطلاعی آقای افشانی (شهردار تهران) در خصوص مترو سوءاستفاده کنند اما من متوجه مسئله شدم البته بارها در این خصوص با آقای علی امام مدیر عامل شرکت مترو صحبت کرده بودم.
هاشمی گفت : پیمانکاران و مجریان خط 6 ادعا می کردند 95 درصد از خط تکمیل شده است، اما صحت ندارد و براساس بررسی های من کمتر از 50 درصد از خط 6 مترو تهران تکمیل شده است.
رئیس شورای شهر در پاسخ به این سوال که چرا پیمانکار این خط تغییر نمی کند، افزود: ما نمی توانیم در امور اجرایی پیمانکاران دخالت کنیم چون وظیفه شورا نظارت است.
رئیس شورای شهر در پاسخ به این سوال که آیا در روند هزینه بودجه در خط 6 مترو شائبه ای وجود دارد ؟ گفت : بهتر است در خصوص فساد صحبت و بحث ها را به موضوع فساد آلوده نکنید.
وی ادامه داد: پایانه های خط 6 مترو ساخته نشده است و هواکش ها هم کامل نیست. در حقیقت خط 6 در بعد تجهیزات بسیار ناکامل است. بخش میانی از زمان بندی بسیار عقب بوده است و می توان گفت فقط چهار ایستگاه قابل افتتاح است.
هاشمی با بیان اینکه در زمان قالیباف بانک شهر پول فراوانی برای افتتاح خط داده است، افزود: به این علت که پول بین همه پیمانکاران در بخش های مختلف پخش شده است نتوانستند هیچ بخشی را کامل افتتاح کنند.
وی با بیان اینکه اعتبار از طریق خزانه مترو به پیمانکاران این خط داده نمی شود، افزود: پیمانکاران خودشان این اعتبار را از بانک شهر و پس از امضای مدیرعامل شرکت ساخت مترو دریافت می کنند. در آن جلسه شاهد بودم پیمانکاران از تجربه نداشتن افشانی در خصوص مترو سوءاستفاده کرده و قصد داشتند ایشان را سر کار بگذارند. من زمانی که در مترو بودم برای افتتاح خط 4 هیچ بودجه ای نداشتیم و ایستگاه به ایستگاه مترو را افتتاح می کردیم.
رئیس شورای شهرتهران با بیان اینکه قانون منع بکارگیری بازنشستگان بسیار خوب است، افزود: نباید قبل از ابلاغ با استفاده از این قانون بازی سیاسی انجام دهیم. هزار و 800 مدیر ارشد کشور مشمول این قانون هستند. 18 تا 20 استاندار تحت تاثیر این قانون قرار می گیرند و دولت باید با روش های خاص خود دنبال حل این موضوع باشد.