پخش زنده
امروز: ۱۵ دی ۱۴۰۳ - ٢٠:٥٢:٢٤
وزیر آموزش و پرورش گفت : اگر با تاکیدات آموزه های دینی بخواهیم نسل آینده عاقبت بخیر بشوند، مسیر آن از آموزش و پرورش میگذرد .
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،مرکز خراسان رضوی،محمد بطحایی امروز در شورای آموزش و پرورش تربت حیدریه افزود : شکل و شمایل آینده کشور با تجزیه و تحلیل آموزش و پرورش و مدارس کشور قابل پیش بینی است .
وی با اشاره به توقعات موجود از آموزش و پرورش گفت : گستردگی ، پیچیدگی و حساسیت جامعه مخاطب آموزش و پرورش سبب شده است که وزارت و دولت قادر به تحقق انتظارات و توقعات به جا از این نهاد نباشند .
بطحایی احساس مسئولیت جامعه ذینفعان را شرط نجات آموزش و پرورش دانست و با انتقاد از رسانه ای کردن برخی خطاها در مجموعه آموزش و پرورش گفت : هر خطایی که در گستره ۱۰۵ هزار مدرسه و ۶۰۰ هزار کلاس درس رخ دهد آنقدر بزرگ میشود که موج راه می اندازد و این موج تاثیرات بزرگی برآینده کشور میگذارد .
بطحایی افزود :نباید بارسانه ای کردن برخی خطاها بهانه تخریب آموزش پرورش را فراهم کرد زیرا اعتماد مردم به مدرسه از سایر نهادهای حاکمیتی بیشتر است و این سرمایه بزرگ نباید خدشه دار شود .
وی با انتقاداز طرح راه اندازی مدارس مسجد محور در خراسان رضوی افزود :نتیجه این اقدام ،تضعیف مدرسه به عنوان رکن مهم آموزش و پرورش است .
وزیر آموزش و پرورش از راه اندازی شبکه داخلی تعاملی برای ارتباط ذی نفعان این وزارتخانه در سطح کشور خبر داد و گفت : این شبکه هفته آینده با عضویت همه ذینفعان و با رمز ورود اختصاصی و مشخص راه اندازی میشود تا معلمان و مجموعه آموزش و پرورش در یک فضای مطمئن و در موضوعات مختلف و مطالبات با یکدیگر طرح مطلب بکنند .
وی همچنین افزود: از مهر امسال۲ ساعت در هفته از برنامه مدارس، دراختیار معلمان و مجموعه مدرسه قرار میگیرد تا به تولید محتوا بپردازند .
باستانی نماینده تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت:در سند تحول که مدرسه محور آن به شمار می رود مدارس اختیار لازم را برای کار ندارند .
وی تعیین تدریس برای مدیران مدارس را سبب ایجاد مشکلاتی در مدیریت مدارس عنوان کرد و افزود : تعطیلی مدارسی که تعداد دانش آموزان آن به حد تعیین شده نرسد سبب ترک تحصیل دانش آموزان بویژه در روستاها خواهد شد .