پخش زنده
امروز: -
معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت: علت اصلی تصادفات سرعت و سبقت غیرمجاز است نه کوتاهی در اجرای اقدامات ایمنی و نگهداری راهها
وی افزود:متاسفانه علیرغم ارتقای سطح تردد در جاده ها، ناهنجاری رفتاری برخی رانندگان متناسب با ارتقای تردد نمی باشد و همین سبب شده علیرغم هزینه های زياد در حوزه ایمنی و هوشمند سازی راهها باز هم شاهد تصادفات مختلف باشیم.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل انجام 140 کیلومتر خط کشی مفید در محورهای اصلی و فرعی، نصب بیش از 2400 عدد چشم گربه ای استاندارد در محل مناطق مسکونی حاشیه راهها، مدیریت سرعت با نصب تابلو و علایم و بیش از 150 مترطول سرعتگیر پلاستیکی، نصب بیش از 60 عدد استوانه ایمنی در دماغه های پرخطر (سه راهی فرودگاه، سه راهی سربند، نصب بیش از 1340 عدد تابلو و علایم عمودی و رفع نواقصات موجود، نصب و مرمت بیش از 90 شاخه گارد ریل و حفاظ در حوزه شهرستان، لکه گیری آسفالت و رفع افتادگي شانه راه ايجاد شيب شيرواني در حاشيه راه ، آزادسازی حریم و ایمن سازی فضای بازیابی و محیط اطراف راهها با استفاده از تسطیح آن و یا دپوی مصالح خاکی در محل پل ها و آبروها ، پیگیری ایمن سازی راه دسترسی تاسیسات و املاک مجاور راهها با ایجاد رمپ های ورود و خروج استاندارد، ایمن سازی،نصب تابلو و علایم در محل لاین کندرو روستای بران را از جمله اقدامات مهم این اداره کل در بحث ایمن سازی محورهای شهرستان پارس آباد عنوان کرد.
صبحی تصریح کرد: با عنایت به اینکه محور سه راهی مشکین شهر به پارس آباد جزو محورهای اصلی استان است و تردد در این محور به صورت دو طرفه صورت می پذیردکه طبق آئین نامه طرح هندسی راههای ایران حداكثر سرعت مجاز محور در روز 95 و در شب 85 کیلومتر در ساعت بوده و در اکثر مقاطع مشخصات فنی راه از قبیل شیب طولی ، شیب عرضی ، عرض راه ، و شعاع قوس رعایت شده است.
معاون راهداری استان اردبیل گفت:در محور فوق طبق بند 14 سومین جلسه کمسیون ایمنی راهها مورخه 31 خردادماه 97 ،همانند سایر محورهای مواصلاتی استان نسبت به انجام خط کشی وسط محور،در مناطق مسکونی، تقاطع ها و محل های نیاز به آشکارسازی در محورهای شهرستان پارس آباد انجام شده است.
صبحی با انتقاد شدید از برخی اظهار نظرهای غیرواقعی رئیس پلیس راه استان تصریح کرد: متأسفانه با توجه به اینکه دلیل عمده تصادفات در محورهای شمال استان سرعت و سبقت غیر مجاز بوده و کنترل سرعت برابر علايم منصوبه ، جزو وظایف پلیس راه است و طبق بند 5 چهارمین جلسه کمسیون ایمنی راههای استان مورخه2 مرداد 97 به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل یک ماه مهلت داده شده تا نسبت به تکمیل موارد ایمنی از قبیل نصب سرعت گیرهای پلاستیکی در مسیر تونل آزادگان،سه راهی سربند،سه راهی سربند تا اصلاندوز،نصب تابلوهای هشداری،اخباری و تکمیل خط کشی محورها اقدامات لازم را بعمل آورد.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل در خصوص محل حادثه که یک مسیر مستقیم بوده و دارای شانه خاکی در دو طرف محور می باشد نیز گفت: تجهیزات ایمنی لازم از قبیل خط کشی ممتد، تابلوی سبقت ممنوع و محدودیت سرعت با هماهنگي كميته مميزي ايمني مشترك پلیس راه، استانداري و راهداري نصب شده و عامل اصلی تصادفات سرعت و سبقت غیر مجاز وسایل نقلیه عبوری است.
وی با بیان اینکه راهداری و حمل و نقل جاده ای به معنای واقعی و حقیقی کلمه در میدان اقدام وعمل در خدمت مردم است افزود:پلیس راه بهتر است بجای متهم کردن دیگران نقش کنترلی و نظارتی خود را با جدیت و همت والا اجرا کند.