پخش زنده
امروز: -
صدای سوت قطار... بوق... بوق... بوق... اما این بوق پنجاه ساله است.
اکنون چه فرقی کرده که مردم بیش از گذشته عاشق این بوق شده اند؟ از مردم می پرسم ؟خبری در راه است ؟ چرا اینقدر خوشحالید ....
مردم در پاسخ می گویند: بله ریل باس محلی آمده آن هم بعد از پنجاه سال ....
گفتم چرا مگر چه ویژگی دارد که شما را خوشحال کرده؟ می گویند قطار قدیمی فرسوده شده بود گرم بود، تهویه نداشت، کودکانمان درمسیر اکثر مواقع گرما زده می شدند، امنیت چندانی نداشتیم ، صندلیهایمان مناسب نبود و خیلی چیزهای دیگر که البته مهمتر از همه اینکه زمان رسید نمان به مقصد طولانی تر بود
مبدا کجا بود ؟ مقصد کجا؟ دورود/ اندیشمک
بله راه آهن لرستان یکی از قدیمی ترین راه آهنهای کشوراست که سالهای سال محور ارتباطی جنوب، شمال است .
اما این بار مردم از قطار محلی یا ریل باس سخن می گویند: قطاری حومه ای که قراره از لرستان تا خوزستان مردم بومی منطقه رو جابجا کنه .
اونهم تنها با مبلغ اندکی در قطاری که ساخت مشترک ایران و کره است و به لطف دانش جوانان سرزمینمان اکنون در تولید قطعات آن به خود کفایی رسیده ایم .
آقای کاظمی معاون بهره برداری ناوگان راه آهن لرستان می گوید: 30 میلیارد تومان برای آن هزینه شده است .
راه آهن ناحیه لرستان 155 کیلومتر است، 96 تونل ،566 دهنه پل و سازه های فنی بسیاری دارد و یکی از سخت گذر ترین مسیرهای ریلی کشور است ..
قطار ریل باس اندیمشک به درود در ۱۴ توقفگاه و ۱۲ ایستگاه توقف خواهد کرد، مدت زمان سفر در قطار ریل باس اندیمشک به درود ۵ تا ۶ ساعت ارزیابی میشود.
نصب تابلو و ایمنسازی مسیر برای افراد کم توان در این مسیر 208 کیلومتری انجام شده است.