مشاور معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی گفت: باید تلاش بیشتری در زمینه فرهنگ سازی و برقراری ارتباط سازنده این سازمان با جامعه انجام شود تا آگاهی عمومی نسبت به تأمین اجتماعی افزایش یابد.
سعید حسینی در مصاحبه تلفنی با برنامه کافه نیمروز رادیو فرهنگ به مناسبت روز تأمین اجتماعی اظهار داشت: در بخش فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی کارها و فعالیت های زیادی در راستای ماموریت اصلی این سازمان که ارائه خدمات بیمه ای و درمانی است انجام می شود.
وی با اشاره به جامعه گسترده مخاطبان سازمان تأمین اجتماعی و خدمات متنوع این سازمان، گفت: ظرفیت و پتانسیل وسیعی برای فرهنگ سازی در سازمان تأمین اجتماعی وجود دارد و این سازمان با نیمی از جمعیت کشور در ارتباط است.
مشاور معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی اظهار داشت: سعی کرده ایم در دانشگاه ها و مدارس کشور برای تبیین جایگاه تأمین اجتماعی اقدام و برای گفتمان سازی بیمه و تأمین اجتماعی تلاش کنیم.
حسینی با بیان اینکه دانشجویان و دانش آموزان در آینده کارفرماین و بیمه شدگان تأمین اجتماعی هستند، افزود: برای آشنایی صحیح جامعه با سازمان تأمین اجتماعی بایستی اطلاعات مناسب درباره این سازمان و کارکردهای آن در اختیار اقشار مختلف قرار گیرد.
وی ادامه داد: از سال گذشته در ۷۰ دانشگاه سمینارهایی برای گفتمان سازی در زمینه تأمین اجتماعی برگزار شده است و بازدیدهای دانش آموزی از مراکز سازمان سراسر کشور نیز به صورت گسترده انجام می شود.
تشریح مشوق های بیمه ای تامین اجتماعی در تهران
مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران به مناسبت هفته تامین اجتماعی در رادیو تهران به تبیین مشوق های بیمه ای کارفرمایی پرداخت.
ناهید حیدری، تمدید بخشودگی جرائم بیمه ای کارفرمایان خوش حساب در سالجاری را یکی از اقدامات این سازمان در جهت حمایت از کالای ایرانی نیروهای مولد برشمرد و گفت: اجرای این قانون فرصتی شد تا کارفرمایانی که به هر علتی خارج از اراده به سازمان تامین اجتماعی بدهی داشتند، بدهی را تسویه و تقسیط کنند.
وی افزود: همچنین کارفرمایانی که برای جذب فارغ التحصیلان دانشگاهی اقدام کنند تا ۵۰درصد سهیمه کارگران موجود می توانند از معافیت پرداخت سهم کارفرمایی برخوردار شوند.
یکی دیگر از مشوق های بیمه ای در سال جاری ، انجام بازرسی از دفاتر قانونی است که به سال آخر مالی آنها محدود شده است.
وی در ادامه به توسعه خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی پرداخت و گفت: تاکنون خدمات متعددی مانند ارسال و پرداخت حق بیمه و اعلام سوابق به صورت الکترونیکی ارائه می شود . سامانه صدور و تحویل دفاتر درمانی به شکل غیرحضوری نیز در تهران آغاز بکار کرده که بیمه شدگان می توانند از درگاه های تلفن گویا و وب سرویس خدمات خود را دریافت کنند. همچنین می توانند استحقاق درمان را نیز از طریق تلفن گویا جویا شوند.