پخش زنده
امروز: -
منابع طبیعی استان تهران حدود ۶۰ هزار هکتار جنگل کاری ایجاد کرده که با توجه به نیاز و رسیدن به میانگین ۸ درصد کشوری، ۶۰ هزار هکتار دیگر از اراضی این استان باید زیر پوشش جنگل کاری و توسعه فضای سبز قرار گیرد که برای تحقق این امر بایستی اعتبارات مورد نیاز تخصیص یابد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران؛ مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران که در جمع اعضای شورای هماهنگی این اداره کل سخن می گفت اظهار داشت: بر اساس مصوبه ستاد فضای سبز استان تهران و تأکید استاندار مقرر شد سالانه 3 هزار هکتار از جانب شهرداری تهران و منابع طبیعی و 3 هزار هکتار نیز توسط شهرداری های استان تهران، دهیاری ها، شهرک های صنعتی و صنایع بزرگ جنگل کاری انجام شود که در یک بازه زمانی 10 ساله 60 هزار هکتار جنگل کاری و فضای سبز در سطح استان ایجاد خواهد شد.
علی کیان در بخشی دیگر از سخنان خود اجرای طرح کاداستر اراضی ملی را از راهبردهای اصلی مجموعه منابع طبیعی دانست و گفت: تهیه و اجرای نقشه های کاداستر اراضی ملی و صدور اسناد تک برگی یکی از اصول حفاظت از اراضی ملی و تثبیت مالکیت دولت است که این اتفاق گامی مهم برای مبارزه با زمین خواری و جلوگیری از هرگونه سوء استفاده از انفال بشمار می آید که این طرح با توجه به اهمیت آن در استان تهران در حال اجرا است اما برای سرعت بخشیدن به آن نیازمند تأمین منابع مالی هستیم.
حراست ها آئینه دستگاه ها هستند
در این جلسه رضا افلاطونی مدیرکل دفتر مرکزی حراست سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور نیز گفت: حراست ها بعنوان واحدهای نظارتی و بازوی مدیریت به شمار می آیند و از ویژگی های این نهاد صداقت و وفاداری است.
وی حراست را به منزله آئینه هر دستگاه برشمرد و افزود: حراست بایستی هم مشکلات و نواقص و هم تلاش ها و قوت ها را منعکس کند.
این مقام مسئول پیش بینی آینده و داشتن قدرت تحلیل را از وظایف اصلی حراست ها دانست و ادامه داد: مهمترین توقعی که از همکاران حراست می رود پیش بینی و پیشگیری بموقع از مخاطرات است.
مدیرکل دفتر مرکزی حراست سازمان جنگل ها، حفاظت از پرسنل و ایجاد فضای امن را از دیگر وظائف حراست ها دانست و گفت: نیروی انسانی سرمایه اصلی هر دستگاه و سازمانی است که حراست ها بایستی با در نظر گرفتن تمهیدات و تدابیر لازم فضای امن و بدون دغدغه ای را برای مدیران و کارشناسان فراهم کنند.
وی تکریم ارباب رجوع را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: یکی از دلایل نارضایتی ارباب رجوع، عدم سرعت در پاسخگوئی بموقع است که برای بالا بردن رضایتمندی، ضرورت ایجاب می کند تا پاسخ ارباب رجوع سریع داده شود.