به دلیل خروج از ایران؛
کاهش ۲۶ درصدی فروش پژو در خاورمیانه
شرکت پژوسیتروئن: فروش محصولات این شرکت با تحریمهای جدید آمریکا علیه ایران در خاورمیانه طی نیمه نخست سال ۲۰۱۸، ۲۶ درصد کاهش داشته است.
به گزارش
خبرگزاری صدا وسیما ،شرکت پژوسیتروئن به رویترز گفته: ایران در سال گذشته میلادی بیش از 12 درصد از کل فروش این شرکت را به خود اختصاص داده بود و خروج از بازار ایران به علت تحریم های جدید آمریکا ، 26 درصد از فروش این خودروساز فرانسوی را در منطقه غرب آسیا کاهش داده است.
این درحالیست که میزان فروش خودروهای شرکت پژو سیتروئن در سال گذشته میلادی در اروپا و جهان به ترتیب 8.4 و 1.9 درصد رشد داشته است.
شرکت پژو سیتروئن در طی سال های اخیر همواره به دنبال توسعه بازارهای خود در بیرون از اروپا بوده، اما خروج این شرکت از ایران به دلیل تحریم ها و قرارداد خرید شرکت اوپل موجب شده تا وابستگی پژو سیتروئن به بازار اروپا افزایش یابد.