۸۰ درصد تماسها با آتش نشانی مزاحمت است
روزانه ۴۰۰ تا ۵۰۰ تماس با آتش نشانی گرفته میشود که ۸۰ درصد آنها مزاحمت تلفنی و یا تماسهای بی مورد است.
به گزارش
خبرگزاری صدا و سیما مرکز قزوین، موسی خانی معاون عملیات سازمان آتش نشانی قزوین گفت: با افزایش خاموشیهای روزانه، تعداد افراد محبوس شده در آسانسور نیز
بیشتر شده است.
وی اضافه کرد: روزانه برای گیر افتادن در آسانسور ۵۰ تا ۶۰ تماس با آتش نشانی گرفته میشود که البته ماموران فقط برای موارد ضروری اعزام میشوند؛ در سایر موارد، کارشناسان از طریق تلفن، افراد گرفتار در آسانسور را راهنمایی میکنند.
معاون عملیات سازمان آتش نشانی قزوین همچنین خاطرنشان کرد: ماموران این سازمان از ابتدای تابستان در ۱۹۴ عملیات شرکت کرده اند که پس از حبس در آسانسور، بیشترین تماسها مربوط به آتش سوزی علفزارها و مزارع بوده است.
موسی خانی گفت: روزانه ۱۰ تا ۱۲ گروه برای خاموش کردن آتش سوزی در علفزارها و مزارع اعزام میشوند که با توجه به گرمای هوا، تعداد این عملیاتها رو به افزایش است.