انجام تمامی امورات مردم از طریق میز خدمت ممکن شد
پیگیری مطالبات مردم از طریق میز خدمت
میز خدمت در تمامی دستگاههای اداری استان فارس راه اندازی می شود.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیر طرح میز خدمت سازمان اداری و استخدامی کشور در همایش توجیهی میز خدمت حضوری و الکترونیکی با بیان اینکه اولویت دولت میز خدمت الکترونیکی و بعد از آن رفتن به سمت میز خدمت حضوری است، گفت: استقرار میزهای خدمت حضوری موقتی است و بعد از چند سال همه این خدمات باید به صورت الکترونیک ارائه شود.
ملیحی افزود: در میزهای خدمت جدید، علاوه بر اطلاعرسانی به ارباب رجوع، پذیرش درخواست آنان نیز انجام میشود.
وی با اشاره به اینکه خیلی از اصلاح فرایندها در دستگاههای دولتی از اطلاعرسانی گویا و پاسخگو بودن به ارباب رجوع آغاز میشود، گفت: وظیفه اصلی میز خدمت اطلاعرسانی شفاف به ارباب رجوع و پیشگیری از سردرگمی آنان است .
مدیر طرح میز خدمت سازمان اداری و استخدامی کشور با بیان اینکه در میزهای خدمت ارائه یک بسته اطلاعرسانی مناسب و شفاف در مسیر رسیدگی به پرونده اربابرجوع الزامی است، افزود: کارشناسان میزهای خدمت باید خود مسیر پرونده ارباب رجوع را پیگیری کنند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس نیز با بیان اینکه نگاه ویژهای که دولت به تکریم ارباب رجوع داشته سبب راهاندازی میز خدمت در دستگاههای اجرایی شده است، گفت: به واسطه همکاری دستگاههای اجرایی، استان فارس یکی از استانهای پیشرو در راهاندازی میز خدمت حضوری و الکترونیکی است.
تاجگردون با بیان اینکه از آذرماه ۹۶ به مدت یک سال برای راهاندازی میز خدمت حضوری و الکترونیکی مهلت داده شده است ، افزود عموم دستگاههای اجرایی فارس در راهاندازی میز خدمت موفق بودهاند.
وی گفت: در استان فارس ۱۶۰ دستگاه اجرایی داریم که برای نظارت بهتر بر روی عملکرد آنها ۷۳ دستگاه پرمخاطب را موظف به راهاندازی میز خدمت حضوری و الکترونیک کردهایم.