پخش زنده
امروز: -
معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزیر صنعت، معدن و تجارت، محمدرضا مودودی را به عنوان "دبیر کمیسیون ملی نشان تجاری (برند)" منصوب کرد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما از روابطعمومی سازمان توسعه تجارت ایران، پیرو مصوبۀ هیات وزیران در تکلیف به دولت در ایجاد، تقویت و حمایت از نشان (برند)های تجاری داخلی، محصولات صنعتی و خوشههای صادراتی که از تکالیف وزارت صنعت، معدن و تجارت در آییننامۀ ساماندهی تبلیغات کالاها و خدمات ذیل مادۀ 8 قانون رفع موانع تولید رقابتپذیر و ارتقای نظام مالی کشور است و مسئولیت این تکلیف و نیز تشکیل کمیسیون ملی نشان (برند) تجاری از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت، به معاونت امور اقتصادی و بازرگانی تفویض شده بود؛ محمدرضا مودودی به عنوان دبیر کمیسیون ملی نشان (برند) تجاری، معرفی شده و مأموریت یافت تا با استفاده از ظرفیتهای قانونی و تخصصی این کمیسیون نسبت به انجام تکالیف ابلاغی از جمله: برگزاری جلسات کمیسیون ملی برند، تهیه دستورالعملهای مرتبط با برند، تعریف بستههای تشویقی، تأمین نیاز دستگاههای اجرایی از محصولات برندهای داخلی، مدیریت فرآیند انتخاب و برگزاری جشنواره سالانه برندهای برتر کشوری، تدوین سند راهبردی و برنامه استراتژیک برندسازی و تدوین برنامههای ترویجی برای حضور برندهای برتر داخلی در بازارهای جهانی اقدام کنند.
همچنین در این حکم آمده است که" از برگزاری همایشها، جشنوارهها و سایر رویدادهای موضوعی که با عناوین مشابه در حوزۀ برند در سطح کشور و بدون اخذ موافقت کمیسیون اقدام شود، جلوگیری به عمل میآید."
لازم به ذکر است، که کمیسیون ملی برند متشکل از نمایندگان ویژۀ وزارتخانههای صنعت، معدن و تجارت (رئیس)، امور خارجه، فرهنگ و ارشاد اسلامی، کشور، دادگستری، ارتباطات و فناوری اطلاعات، جهاد کشاورزی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، و سازمانهای ملی استاندارد ایران، ت اسناد و املاک کشور، صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، و نیز روسای اتاقهای بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و تعاون ایران است.
گفتنی است، نخستین "جشنوارۀ ملی برند" در بهمن 95 با انتخاب 18 برند برتر ملی توسط سازمان توسعه تجارت ایران برگزار شده و قرار است در نیمۀ دوم امسال نیز برندهای برتر سال 97 معرفی شوند.