اعلام بیش از ۵۰۰ شکایت به اداره کل بازرسی قزوین
از مجموع ۵۶۸ فقره شکایت، ۶۹ فقره جریانی است و بقیه آن تعیین تکلیف یا بایگانی شده است.
به گزارش
خبرگزاری صدا و سیما مرکز قزوین، بازرس کل استان قزوین در نشست خبری گفت: ۱۸ درصد شکایات مربوط به شهرداری، ۱۱
درصد مربوط به استانداری و زیر مجموعههای آن، ۱۰ درصد جهاد کشاورزی، ۷ درصد مجموعه دانشگاهها، ۷ درصد آموزش و پرورش، ۵ درصد بانکها، ۴ درصد اداره کار، تعاون و امور اجتماعی و ۹ درصد مربوط به ادارات کل امور مالیاتی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و سازمان صنعت، معدن و تجارت بوده است.
به گفته عبداله آقاعلیخانی ، بیشترین تخلفات مربوط به تکریم ارباب رجوع، اطلاع رسانی نادرست دستگاهها و فساد اقتصادی است.
بازرس کل استان قزوین همچنین گفت: پارسال ۲۱ برنامه بازرسی برای اصلاح فرآیندها در دستگاههای عمومی و دولتی اجرا شد و امسال هم ۲۲ برنامه اجرا میشود.
آقاعلیخانی تصریح کرد: پارسال ۱۵۰ نفر از کارکنان و مدیران دستگاههای دولتی و عمومی به علت شکایت به مراجع قضایی معرفی شدند که دو مورد به قطع همکاری منجر شد.
او اعاده ۷۰ میلیارد تومان به خزانه دولت و فسخ قرارداد اعطای چندین هکتار زمین به برخی شرکتها را اقدامات موثر در ۸ ماهه گذشته عنوان کرد.
سامانه ۱۳۶ اداره کل بازرسی استان برای رسیدگی و بررسی شکایات مردمی اختصاص دارد.