به گزارش
خبرگزاری صدا و سیما به نقل از اداره کل روابط عمومی و تشریفات سازمان تعزیرات حکومتی، محمدعلی اسفنانی در پاسخ به این سوال که اگر خریدار متوجه تقلب در جنس خریداری شده شود ایا قابل پیگیری هست یا خیر؟ افزود: تقلب یکی از عناوین تخلفی است که در قانون تعزیرات حکومتی به عنوان تخلف درج شده است و اگر مردم تخلف را از طریق سامانه ۱۳۵ به صورت اینترنتی یا تلفنی اعلام شکایت کنند؛ پیگیری میکنیم.
وی افزود: فلسفه وجودی تعزیرات حکومتی رسیدگی به گزارشها و تخلفاتی است که بازرسان دستگاههای نظارتی ارسال میکنند و همچنین به شکایتها و گزارشهای مردمی در قالب گشت مشترک تعزیرات حکومتی به تخلفات رسیدگی میکنیم.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران تصریح کرد: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) امسال را به عنوان سال حمایت از کالای ایرانی نامگذاری فرمودند، در سیاستهای جدید سازمانی موضوع رسیدگی به کالای قاچاق به عنوان یک پدیده مخرب اقتصادی و اجتماعی در حال پیگیری است.
تشکیل ۱۰ هزار پرونده در سازمان تعزیرات حکومتیمدیرکل روابط عمومی و تشریفات سازمان تعزیرات حکومتی از تشکیل حدود ۱۰ هزار پرونده در این سازمان در ۳ ماه نخست امسال خبر داد و اعلام کرد:حدود هزار پرونده خودروهای خارجی نیز به سازمان ارجاع شده است.
سید یاسر رایگانی افزود:از هفته آینده مبنای اقدامهای سازمان تعزیرات حکومتی درباره پروندههای واصله، محاسبه بر اساس نرخی است که در سامانه ۱۲۴ سازمان حمایت درج میشود.
وی با بیان اینکه ماه گذشته در تهران حدود هزار پرونده خودروهای خارجی به ما ارجاع و حدود ۵۰۰ پرونده تعیین تکلیف شده است، تصریح کرد: باقی پروندهها هم در یک ماه آینده تعیین تکلیف خواهند شد در بحث لوازم خانگی تلاش میشود این اقلام فقط به مصرف کننده واقعی فروخته شود.
رایگانی تصریح کرد: روی هم رفته حدود ۱۰ هزار پرونده در سه ماه اخیر تشکیل شده است و درباره محصولات تولید داخلی هم درج نشدن قیمت بر روی کالا مشمول برخورد قانونی از سوی دستگاههای مربوطه خواهد شد. کالاهای اساسی وارداتی هم در ستاد تنظیم بازار تعیین قیمت میشوند و هر قیمتی بالاتر از آن تخلف است.