پخش زنده
امروز: -
همزمان با اقامهی نماز باشکوه عید سعید فطر در سراسر کشور، هزاران نفر از مردم مؤمن تهران، جمعه 25 خرداد نماز عید فطر را به امامت رهبر انقلاب اسلامی در مصلای امام خمینی (رحمهالله) اقامه کردند.
پژوهش خبری صدا وسیما: همزمان با اقامهی نماز باشکوه عید سعید فطر در سراسر کشور، هزاران نفر از مردم مؤمن تهران، جمعه 25 خرداد نماز عید فطر را به امامت رهبر انقلاب اسلامی در مصلای امام خمینی (رحمهالله) اقامه کردند.
پژوهش خبری مهم ترین محورهای بیانات رهبر معظم انقلاب در خطبههای نماز عید فطر را تنظیم و ارائه کرده است .
* رمضان متفاوت:
1- میدان مسابقه ملت ایران به وسیله اطاعت خدا برای رسیدن به رضای الهی:
1-1-پیشرفت نسبت به گذشته در زمینه معنویت
1-2-پیشرفت در زمینه کارهای نیک
1-3-پیشرفت در زمینه تلاوت قرآن
1-4-پیشرفت در زمینه برگزاری مجالس دعا و مناجات و توسّل
1-5-پیشرفت در زمینه دادن افطاری ساده
1-6-اوج درخشندگی در شب های قدر
1-7- جمعیت پرشور شرکت کننده در راهپیمایی روز قدس
* عید فطر:
1- روز پاداش گرفتن:
1-1- یُثابُ فیهِ المُحسِنون وَ یُخسَرُ فیهِ المُبطِلون
* روز قدس:
1- باشکوه تر از سال های گذشته
2- بیان کننده افزایش نزدیکیِ ملّت های مسلمان:
2-1- افزایش گرامیداشت روز قدس در کشورهای گوناگون
* دشمن و توطئه علیه ملت:
1- توطئه چینی مداوم قدرت های شیطانی علیه ملّت ایران:
1-1- نگرانی از ایستادگی، اقتدار، استقلال و فکرِ بلندِ ابتکاریِ ملت ایران
2- فشار اقتصادی، توطئه امروز دشمن علیه ملت ایران
3- شکست آمریکا در منطقه :
3-1- اذعان رئیس جمهور آمریکا به هزینه هفت تریلیون دلاری در منطقه و بی نصیب ماندن آمریکا:
- فَسَیُنفِقونَها ثُمَّ تَکونُ عَلَیهِم حَسرَةً ثُمَّ یُغلَبون
* تاکید بر هوشیاری دولت و ملت:
1- لزوم شناخت توطئه ها
2- لزوم جدیت دولت و مسئولان درباره مسئله مهم اقتصاد:
2-1- حذف موانع رونق فضای کسب و کار
2-2-دنبال کردن جدی مسئله مبارزه با فساد
2-3-دنبال کردن جدی مبارزه با اسراف
2-4-تشویق جوانان فعال در کارهای تولیدی
3- لزوم تلاش توده مردم در زمینه اقتصاد:
3-1-پرهیز از اسراف، زیادهروی و ولخرجی
3-2-سوق دادن نقدینگی به سمت تولید
3-3-مراقبت تاجران در خصوص وارد کردن اجناسی که از نیازهای مردم فاصله دارد
3-4- کنار گذاشتن سفرهای زائد خارجی
4- حفظ وحدت:
3-1- وحدت ملّی و وحدت اجتماعی برای استقلال و عظمت کشور
3-2- گناه کبیره بودن برخی کارها در فضای عمومی و مجازی کشور در خصوص توهین و تهمت به یکدیگر
3-3- مراقبت رسانه ها در خصوص تکرار حرف های تبلیغاتیِ دشمن که در واقع جنگ روانی است.
پژوهش خبری // پژوهشگر: امید جلوداریان