سرقت اطلاعات میلیون ها مشتری تلفن در انگلیس
شرکت دیکسونز کارفون اعلام کرد سارقان توانسته اند اطلاعات بانکی حدود 6 میلیون مشتری و نیز اطلاعات شخصی بیش از یک میلیون نفر را از رایانه های این شرکت بربایند.
روزنامه دیلی اکسپرس نوشت در حالی که اطلاعات 5 میلیون و هشتصد هزار مشتری این شرکت با استفاده از رمزهایی محافظت می شد، اطلاعات بیش از یکصد هزار مشتری از کشورهای خارج از اتحادیه اروپا، بدون حفاظت در دسترس رخنه گران قرار داشت. مدیران شرکت دیکسنوز کارفون گفته اند پس از اطلاع از رخنه به اطلاعات مشتریان این شرکت، بلافاصله با شرکت های صادر کننده کارت های اعتباری تماس گرفته اند تا برای محافظت از اطلاعات شخصی و بانکی مشتریان، اقدام لازم صورت پذیرد.
مدیران شرکت تلفن دیکسونز کارفون گفته اند تاکنون خبری از سوء استفاده از اطلاعات سرقت شده مشتریان، دریافت نکرده اند. این روزنامه نوشت رخنه گران توانسته اند با نفوذ در رایانه های این شرکت خدمات تلفنی، علاوه بر اطلاعات بانکی، اطلاعات شخصی مشتریان از قبیل نام، نام خانوادگی، نشانی ویا نشانی رایانامه ای آنان را نیز به سرقت ببرند.
در سال 2015 میلادی نیز اطلاعات شخصی بیش از سه میلیون مشتری و بیش از هزار کارمند شرکت کارفون به سرقت رفت و این شرکت ناچار شد در ژانویه سال جاری میلادی، چهار صد هزار پوند جریمه به خاطر کوتاهی در حفاظت از اطلاعات مشتریان بپردازد.