جلسه علنی مجلس
تصویب کلیات طرح تعیین تکلیف کارگزاران بیمه کشاورزی
نمایندگان مردم در خانه ملت با کلیات طرح تعیین تکلیف کارگزاران بیمه کشاورزی موافقت کردند.
به گزارش خبرنگار
خبرگزاری صداوسیما، نمایندگان در نشست علنی امروز (سهشنبه، 8 خرداد) مجلس شورای اسلامی با کلیات طرح تعیین تکلیف کارگزاران بیمه کشاورزی با 166 رأی موافق، 53 رأی مخالف و 12 رأی ممتنع از مجموع 250 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.
گفتنی است زهرا ساعی سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در خصوص کلیات طرح تعیین تکلیف کارگزاران بیمه کشاورزی گفت: باید توجه کرد کارشناسان بیمه کشاورزی افراد تحصیلکردهای هستند که با شرکت در آزمون و قبولی در آن، این عنوان شغلی را کسب کرده اند و تعیین تکلیف این کارگزاران با توجه به لحاظ بازنشسته شدن کارکنان وزارت جهاد کشاورزی صورت خواهد گرفت بنابراین مخالف با موضوع کوچک سازی دولت نیست.
کارشناسان بیمه کشاورزی در وزارت جهاد و بانک کشاورزی استخدام میشوند
نمایندگان مردم در خانه ملت با استخدام کارشناسان بیمه کشاورزی در وزارت جهاد و بانک کشاورزی موافقت کردند.
نمایندگان در نشست علنی امروز (سه شنبه، 8 خرداد) مجلس شورای اسلامی با 157 رأی موافق، 36 رأی مخالف و 15 رأی ممتنع از مجموع 249 نماینده حاضر در جلسه با ماده واحده طرح تعیین تکلیف کارشناسان بیمه کشاورزی موافقت کردند.
در این ماده واحده آمده است که دولت موظف است از تاریخ تصویب این قانون حداکثر ظرف مدت سه سال با رعایت حکم بند (ج) ماده (24) قانون مدیریت خدمات کشوری و با رعایت بند 3 ماده 7 قانون برنامه ششم توسعه، کارشناسان بیمه کشاورزی را با لحاظ حداکثر معادل یک سوم کارمندان که به روش های بازنشستگی، بازخریدی، استعفا و سایر موارد از جهاد کشاوزی و بانک کشاورزی خارج می شوند در سقف بودجه مصوب دستگاه های مذکور که استخدام برای آنها پیش بینی شده است در وزارت جهاد کشاورزی و بانک کشاورزی جذب و به کارگیری کند.
تبصره 1- کارشناسان بیمه کشاورزی با تحصیلات کارشناسی و بالاتر که حداقل چهار سال زراعی و یا سی و شش ماه فعالیت مستمر و متوالی تا زمان تصویب این قانون داشته باشند را با رعایت ماده (46) قانون مدیریت خدمات کشوری و شرایط عمومی استخدامی کشور تعیین تکلیف نمایند. برای استخدام کارشناسان بیمه کشاورزی مشمول این قانون که قبلا در آزمون ورودی شرکت نموده و یا دوره های آموزشی مرتبط و معتبر را با موفقیت گذرانده اند مشروط به اینکه حداقل چهار سال زراعی سابقه فعالیت داشته باشند نیاز به برگزاری آزمون مجدد نمی باشد.
تبصره 2- افراد دارای تحصیلات دانشگاهی بالاتر و سوابق بیشتر و خانواده های ایثارگران و جانبازان و خانواده معظم شهدا از اولویت در استخدام برخوردارند.
تبصره 3- کلیه سوابق و فعالیت افراد مشمول این قانون باید به تأیید بانک کشاورزی و صندوق بیمه کشاورزی برسد و به حداکثر سن شرایط عمومی استخدامی اضافه گردد و کلیه سوابق بیمه تأمین اجتماعی مرتبط با فعالیت که پرداخت شده و یا می شود به سنوات خدمتی مستخدم از نظر بازنشستگی اضافه گردد.
تبصره 4- افرادی که به هر دلیلی از صندوق بیمه خارج شده اند مشمول این قانون نمی باشند.
تبصره 5- بار مالی ناشی از تصویب این قانون از محل خروج بازنشستگی کشوری و پرداخت هزینه هایی که دولت بابت صندوق بیمه به بانک پرداخت می کند، تامین می گردد.
جمشید انصاری به عنوان نماینده دولت در خصوص این ماده واحده اظهار داشت: ماده 24 قانون مدیریت خدمات کشوری برای استخدام یک سوم در مشاغل تصدی است و ماده 46 برای مشاغل رسمی و حاکمیتی است.
انصاری گفت: ما استخدام رسمی را برای مشاغل حاکمیتی انجام می دهیم و برای مشاغل تصدی استخدام پیمانی داریم و اگر دو حکمی که در ماده واحده آمده است کنار هم قرار بگیرند، در اجرا به مشکل برمی خوریم.
سیدمحمد حسینی نیز در مخالفت با این طرح گفت: استخدام کارگزاران بیمه کشاورزی مغایر با سیاست های کلی اصل 44 است.
عباسعلی پوربافرانی در موافقت با این طرح اظهار داشت: وقتی در استخدام کارگزاران بیمه کشاورزی ماده 46 قانون خدمات مدیریت کشوری و شرایط عمومی استخدام کشور رعایت شود، مشکلات حل و حق این افراد نیز ادا می شود.
موافقت با بررسی اولویتدار طرح دائمی شدن قوانین آیین دادرسی کیفری و مجازات اسلامی
نمایندگان مردم در خانه ملت با در اولویت قرار گرفتن بررسی طرح دائمی شدن قوانین آیین دادرسی کیفری و مجازات اسلامی موافقت کردند.
نمایندگان در نشست علنی امروز (سهشنبه، 8 خرداد) مجلس شورای اسلامی با بررسی اولویتدار طرح دائمی شدن قانون مجازات اسلامی با 184 رأی موافق، 12 رأی مخالف و 9 رأی ممتنع از مجموع 247 نماینده حاضر در صحن علنی مجلس موافقت کردند.
نمایندگان همچنین با بررسی اولویت دار طرح دائمی شدن قانون آیین دادرسی کیفری با 181 رأی موافق، 12 رأی مخالف و 6 رأی ممتنع از مجموع 247 نفر موافقت کردند.
الهیار ملکشاهی در خصوص بررسی اولویت دار طرح دائمی شدن قوانین آیین دادرسی کیفری و مجازات اسلامی در دستور کار صحن علنی گفت: با توجه به اینکه این طرح درباره امنیت قضایی و دادرسی عادلانه است در مورخ 92.12.04 به تصویب مجلس رسید و بعد از تأیید شورای نگهبان به قوه قضاییه ابلاغ شد که پس از تأمین زیرساختها از مورخ 94.04.01 برای مدت 3 سال و به طور آزمایشی اجرایی شد بنابراین در تاریخ 97.04.01 مدت زمان این طرح پایان میپذیرد لذا بعد از آن دعاوی فاقد قانون تحاکم خواهند بود و دادگاهها و نیروی انتظامی بدون هیچ دستوری خواهند بود بنابراین باید دائمی کردن این قانون سریعا در دستور کار قرار گیرد.
وی افزود: این طرح بر اساس اصل 85 و با موافقت دو سوم اعضای کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس به تصویب رسیده است و وقتی در صحن به تصویب برسد شورای نگهبان تمام مواد آن را بررسی و تأیید کرده است لذا با اولویت قرار گرفتن آن در دستور کار مجلس، قوه قضاییه دست خالی نخواهد بود.
علیرضا سلیمی در مخالفت با این طرح گفت: موارد ضروری مانند این طرح با رعایت اصل 72 قانون اساسی باید در کمیسیونهای تخصصی مورد بررسی قرار بگیرد و سپس وارد صحن شود لذا نباید این طرح در اولویت قرار گیرد بلکه بعد از بررسیهای کارشناسانه وارد صحن علنی شود.
سیدمحمدجواد ابطحی در موافقت با بررسی اولویت دار طرح دائمی شدن قوانین آیین دادرسی کیفری و مجازات اسلامی اظهار داشت: به دلیل اینکه در تاریخ 97.04.01 دست قوه قضاییه خالی میماند ضرورت بر این است که این طرح دائمی شود و دعاوی بتوانند با فراغ بال و دست باز احقاق حقوق مردم را انجام دهند و قوانینی که بر اساس اصل85 تصویب میشوند کمتر ارجاعی به کمیسیون هستند و ضرورت این طرح باید در اولویت قرار گیرد.
مخالفت با طرح الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق التدریسی و آموزشیاران نهضت
نمایندگان مردم در خانه ملت با طرح الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش مخالفت کردند.
نمایندگان در نشست علنی امروز (سه شنبه، 8 خرداد) مجلس شورای اسلامی در بررسی طرح الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش با 101 رأی مخالف، 99 رأی موافق و 9 رأی ممتنع از مجموع 249 نماینده حاضر در جلسه با طرح مذکور مخالفت کردند.
گفتنی است متن طرح الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش که با مخالفت نمایندگان همراه بود به این شرح است:
طرح الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش
ماده واحده- یک ماده به شرح زیر به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش مصوب 1388/7/15 با اصلاحات و الحاقات بعدی الحاق می شود:
ماده الحاقی- وزارت آموزش و پرورش مکلف است از مشمولین قانون اصلاح تبصره (10) ماده (17) قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش مورخ 1395/6/3 به صورت اختصاصی، آزمون به عمل آورد و کسانی را که حد نصاب نمره لازم را کسب نمایند از سال دوم قانون برنامه ششم توسعه تا پایان آن استخدام نمایند:
1- حد نصاب آزمون با رعایت قانون مذکور توسط وزارت آموزش و پرورش و ظرفیت استخدام توسط سازمان اداری و استخدامی کشور تعیین می شود و پذیرفته شدگان باید الزاما حداقل دوره یک ساله آموزشی را در دانشگاه فرهنگیان طی نمایند.
2- آیین نامه اجرایی این قانون حداکثر ظرف مدت سه ماه از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون توسط وزارت آموزش و پرورش و سازمان اداری و استخدامی کشور تهیه می شود و به تصویب هیأت وزیران می رسد. مسئولیت مستقیم اجرای این قانون به عهده بالاترین مقام دستگاه های فوق می باشد و تا زمان اجرای کامل این قانون، استخدام نیروی رسمی در وزارت آموزش و پرورش ممنوع است.
تبصره- دو نفر از اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با معرفی کمیسیون به عنوان ناظر بر تدوین آیین نامه اجرایی این قانون تعیین می شوند.
تصویب دو فوریت طرح تمدید مهلت جذب اعتبارات تملک داراییهای سرمایهای و مالی بودجه ۱۳۹۶ کل کشور
نمایندگان مردم در خانه ملت با درخواست دو فوریت طرح تمدید مهلت جذب اعتبارات تملک داراییهای سرمایهای و مالی بودجه ۱۳۹۶ کل کشور موافقت کردند.
نمایندگان در نشست علنی امروز (سهشنبه، 8 خرداد) مجلس شورای اسلامی با درخواست دو فوریت طرح تمدید مهلت جذب اعتبارات تملک داراییهای سرمایهای و مالی بودجه 1396 کل کشور با 171 رأی موافق، 30 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع از مجموع 240 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.
حسینعلی حاجی دلیگانی به عنوان نماینده پیشنهاددهنده درخواست دو فوریت تمدید مهلت جذب اعتبارات تملک داراییهای سرمایهای و مالی بودجه 1396 کل کشور اظهار داشت: دو ماه به دستگاههای اجرایی کشور اجازه دهیم تا صورت هزینهها را به جای 31 تیر ماه تا 31 شهریور ماه سال 97 بتوانند ارائه کنند و تسویه انجام شود.
نماینده مردم شاهینشهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی گفت: این در حالی است که هنوز فرصت فرایند ابلاغ یعنی ردیف، تخصیص، امضای تفاهمنامه، تعیین پیمانکار و اجرا را که برای 12 ماه در قانون پیشبینی شده بود، عملا انجام نشده است.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی افزود: عملا دستگاههای اجرایی نتوانستند این زمانبندی را رعایت کنند به همین جهت ضرر متوجه همه شهرستانها و بودجه عمرانی ملی و استانی میشود.
تصویب دو فوریت بررسی یک طرح اقتصادی در مجلس
طرح تمدید مهلت جذب اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای و مالی سال 96 با قید دو فوریت تقدیم مجلس شد که نمایندگان به دو فوریت بررسی آن رای مثبت دادند.
کلیات و جزییات این طرح در جلسات بعدی مجلس بررسی خواهد شد.
در ماده واحده این طرح آمده است: مهلت تعهد و پرداخت اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای و مالی قانون بودجه سال 96 کل کشور اعم از وجوه نقد و اوراق بهادار تا پایان شهریور 97 تمدید می گردد.
همچنین مانده وجوه مصرف نشده اعتبارات فوق الذکر حداکثر تا دهم مهرماه 97 به خزانه داری کل کشور واریز خواهد شد.
جعفرزاده در تشریح سوال خود از وزیر بهداشت: صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت به حیات خلوت کارکنان تبدیل شده است
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: در اساسنامه صندوق رفاه دانشجویان ایجاد زمینه برای رشد استعدادها و کمک به تحصیل دانشجویان مستعد کم درآمد آمده است، اما صندوق رفاه دانشجویان به حیات خلوت تبدیل شده است.
غلامعلی جعفرزاده ایمنآبادی در نشست علنی امروز(سهشنبه، 8 خرداد) مجلس شورای اسلامی در تشریح سوال خود از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: طی جلسات مختلف برگزار شده به منظور بررسی سوالات، 9 ساعت در کمیسیون بهداشت مجلس بحث صورت گرفته است.
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از ابتدای سال96 پروسه سوال را شروع کرده است، گفت: در زمان مطرح شدن سوال در کمیسیون درخواست میکردم تا وزیر بهداشت موارد مطرح شده را برطرف کند، در صورت برطرف شدن این موارد آنها را از سوالات خود حذف کنم.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه گفته می شود دستگاههای نظارتی مسائل را بررسی میکنند پس شأن سوال کجاست، ادامه داد: هیچ حساسیتی به مسائل مالی در آنجا وجود ندارد، در اساسنامه صندوق رفاه دانشجویان ایجاد زمینه مناسب برای رشد استعدادها و کمک به تحصیل و معیشت دانشجویان مستعد کم درآمد آمده است اما صندوق رفاه دانشجویان به حیات خلوتی فقط برای امور رفاهی کارکنان تبدیل شده است.
جعفرزاده ایمن آبادی با بیان اینکه به دولت ارادت دارم اما نمیتوانم از اسنادی که در اختیار دارم صرف نظر کنم؛ یک مورد از دغدغه های مطرح شده تاکنون رفع نشده است، تصریح کرد: در صندوق رفاه دانشجویان، رفاه دانشجویان فراموش و این صندوق به حیات خلوت کارکنان تبدیل شده است.
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در بخش دوم سخنان خود در صحن علنی مجلس گفت: این شیوه برخورد وزرا با نمایندگان درست نیست که به ما درس اخلاق بدهند و ما را به سمت اسلام هدایت کنند و در نهایت به ریش ما بخندند.
وی تصریح کرد: از آقای قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت خواستیم که مستندات خود را ارائه کند، معاون فنی دیوان محاسبات گفتند که مستندی به ما ارائه نشده است؛ مستنداتی ارائه خواهم کرد که همکاران مشاهده کنند که در وزارت بهداشت چه میگذرد.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی افزود: 14 میلیارد تومان از محل هزینههای بهداشت و درمان در سالی برداشت شد و برای رفاه کارمندان خود اقدام شده و به صندوق رفاه دانشجویان واریز کردند؛ حداقل حقوقی که در صندوق برای آقایان واریز میشود نزدیک به 18 میلیون است که این مبلغ کف حقوقشان است.
جعفرزاده ادامه دارد: بنده به عنوان یکی از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه که در سال های 95 و 96 گفته بودم حساب و ردیف را برای این امور تشکیل دهید و به آن 4 حساب پول واریز کنید که ما بتوانیم آنها را بررسی کنیم که متأسفانه در طی این دو سال هیچ کدام را انجام ندادند پس چگونه دیوان محاسبات رسیدگی کند. تمام حسابها را در یک حساب 12040 واریز کردید.
این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: تمام مستندات را ارائه خواهم کرد تا مشخص شود که با این پولها چه کردید و چه اتفاقی برای منابع مالی در این کشور افتاده است. از دانشگاههای علوم پزشکی وجه بلاعوض گرفتند و به حساب صندوق رفاه دانشجویان واریز شده و در مجتمع خضرآباد ساری برای کارکنان هزینه کردهاند.
وی تصریح کرد: کجای اساسنامه نوشته است که این مبالغ را برای کارکنان خود هزینه کنید؟ 9 فقره تفاهم نامه امضا کردید؛ 1400 کارت هدیه گرفتند که به مبلغ 526 میلیون تومان بوده و بین خودشان توزیع کردند و هیچ رسیدی هم وجود ندارد. در جای دیگر کارت هدیه سفر گرفتند که اعتبار آن از محل اعتبار صندوق دانشجویی بوده است.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی افزود: در جای دیگر700 فقره رئیس سازمان علوم پزشکی گرفته و در جای دیگر 300 فقره گزارش شده است.40 مورد هدایا دریافت شده حتی یک کاغذ رسید از آنها وجود ندارد پس چطور میشود از تمام این مستندات صرف نظر کرد؟
جعفرزاده گفت: من به عنوان نماینده مردم قسم خوردهام که از حق دفاع کنم و قانون میگوید که باید پاسخ نمایندگان را بدهید و ما را قانع کنید نه اینکه درس اخلاق بدهید. مدت 6 ماه است که از شما عاجزانه می خواهم مستندات خود را ارائه کنید بالاخره این سکهها و پولها به کجا رفته است. متأسفانه حتی یک برگ هم به ما ارائه نکردهاند.
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی افزود: ما از خودمان حرف میزنیم میگویند کلامتان مستند نیست، از طرف دستگاههای نظارتی سخن میگوییم آنها میگویند که 40 فقره گزارش نشده است پس باید چگونه به ما جواب دهید.
وی ادامه داد: شما انسان سالمی هستید اما متأسفانه زیرمجموعه شما سالم نیست، یک درصد مالیات سلامت را گرفتید؛ از منابع هدفمندی خلاف قانون برداشت کردید اما بعد 61 واحد ویلا اجاره کردید؛ به چه حقی از منابع هدفمندی برداشت کردید و در این راه هزینه کردید در حالی که منابع هدفمندی برای مردم است نه برای رفاه کارکنان آن وزارتخانه؟
عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: خوب است بدانید 1.7 میلیارد تومان حتی خلاف مصوبه خودشان عمل و برداشت کردند و در بانکی حساب ایجاد کردند و سودی گرفتند و با افتخار آن را گزارش کردند که ما هزار میلیارد تومان سود کردیم در حالی که ما حرفی از ایجاد حساب و کسب سود به شما نزدیم.
این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: در دو بانک خصوصی برخلاف دستورهای شورای عالی امنیت ملی حساب باز و پول در آنجا واریز کردند و به کارکنان خود تسهیلات دادند، کدام مرجع است که بخواهد از این تخلفات چشمپوشی کند؟ من از شما خواهش کردم که مستندات خود را ارائه کنید که بگویید بر اساس کدام مجوز چنین اقداماتی را انجام دادید در حالی که شما مجاز نبودید ولی جالب است تمام این واریزیها را رسید کردهاند.
جعفرزاده ادامه داد: بنده رسیدی دارم که نشان میدهد در این دو بانک خصوصی واریزی داشتهاند و از آنجا برداشته و به کارکنان خودشان تسهیلات داده اند؛ تمام این سخنان مستند است؛ ساعتها روی آن بحث شده و شبانه و روزانه روی تمام مستندات کار صورت گرفته و حجت بر من تمام شده است پس چطور میتوانم از تمام این تخلفات بگذرم؟
عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: متأسفانه صندوق رفاه دانشجویان وارد کارهایی شده که اصلاً به آن ربطی ندارد، برای مثال این صندوق وارد بیمه کردن کارکنان خود شده است آن هم از نوع بیمه تکمیلی، چه کسی به آنها چنین مجوزی داده است؟
وی تصریح کرد: این صندوق وارد حوزه بیمه تصادفات و بدنه خودرو شده است؛ در حالی که این صندوق صلاحیت چنین کارهایی را ندارد، صندوق رفاه دانشجویان به هیچ وجه بیمه نیست این را به چه زبانی باید گفت؟ شما در یک فقره 3.7 میلیارد تومان و در جای دیگر 1.2 میلیارد تومان به حسابی واریز کردید.
قاضیزاده هاشمی: امانتداری، اخلاق و رعایت مسائل امنیتی از خطوط قرمز وزارت بهداشت است
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: امانتداری، اخلاق و رعایت مسائل امنیتی در وزارت بهداشت بسیار مهم است و با متخلفان برخورد خواهد شد.
سیدحسن قاضی زاده هاشمی در نشست علنی امروز (سه شنبه، 8 خرداد) مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال جعفرزاده ایمن آبادی نماینده رشت در مجلس با اشاره به نقش و جایگاه نظارت مجلس در پیشبرد امور گفت: دوستان از تجربه مدیریتی برخوردارند و می دانند که صرف گزارش بازرسی و شعب دادیاری دیوان محاسبات مبنی بر وقوع تخلف به معنای قطعی بودن بروز تخلف نیست و چه بسا در مراحل بعد از جمله گزارش نهایی یا در هیأت مستشاری و نهایتا در هیأت های تجدیدنظر رأی برائت صادر شود.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: بعضا براساس استدلالی که شده حکم برائت صادر شده برای مثال در تاریخ 2 خرداد 97 خطاب به آقای مشکینی رئیس صندوق رفاه دانشجویی آمده است با توجه به دلایل و مستندات ضمن کفایت تحقیقات اعلام می شود موارد مندرج به دلیل عدم احراز تخلف از مدار رسیدگی خارج شد البته برخی مسائل مربوط به گذشته است که در حال رسیدگی است که در صورت قانع نشدن دادیار می دانید که نهایتا دادستان یا حاکم شرع رأی را صادر می کند و باید با موارد تخلف برخورد قاطع شود.
قاضی زاده هاشمی افزود: بارها اعلام کرده ام آنچه برای من مهم است امانتداری، اخلاق و رعایت مسائل امنیتی است که در صورت تخلف و اثبات آن لحظه ای در برخورد با متخلف تاخیر نخواهم کرد.
وی ادامه داد: در تفریغ بودجه که در مجلس گزارش شد وزارت بهداشت جزو کمترین دستگاه ها بود که اسناد آن واخواهی شده بود که بیانگر توجه همکاران به وزارت بهداشت و قوانین است.
قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: آقای مشکینی از سال های گذشته در وزارت بهداشت و صندوق رفاه دانشجویی تجربه مدیریتی داشته و درخواست من این است که اجازه دهیم بررسی های کامل انجام شود و با توجه به رأی صادر شده اقدامات لازم صورت گیرد. بنده در خصوص سوال آقای جعفرزاده بررسی های لازم را انجام دادم و به ایشان گفتم بگذارید دیوان محاسبات رأی خود را صادر کند و در صورت محکومیت پیگیری های لازم صورت خواهد گرفت چرا که حفظ آبروی اشخاص بسیار مهم است.
وی ادامه داد: کار ما بر این اساس شده است که پاسخگوی دیوان محاسبات و سازمان بازرسی باشیم این در حالی است که حداقل در 95 درصد موارد در بازرسی حکم برائت صادر می شود بنابراین اجازه بدهید در شعب و دیوان محاسبات اقدامات لازم صورت گیرد.
قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه صندوق رفاه دانشجویان در زمان شروع تصدی دکتر مشکینی 267 میلیارد تومان سرمایه داشته و اکنون به 623 میلیارد تومان رسیده است، اظهار داشت: وام هایی که از درآمد اختصاصی طبق قانون می توانستند بدهند 238 میلیارد تومان بوده است که 287 میلیارد تومان وام پرداخت کردند یعنی 50 میلیارد تومان اضافه تر وام داده اند.
وی افزود: سرانه وام را بین 33 تا 300 درصد افزایش داده است برای مثال در مواردی که دانشجو نیاز به ودیعه مسکن داشته وام تا 300 درصد نیز افزایش یافته است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه سازمان حسابرسی وضع صندوق رفاه دانشجویی را در زمان تصدی دکتر مشکینی مطلوب اعلام کرده است، گفت: طبیعتا ورود به هر کدام از این موارد که تخصصی و مالی است باید در محکمه رسیدگی شود و در حوصله زمان 7 دقیقه ای امروز من نیست.
قاضی زاده هاشمی ادامه داد: این موارد هنوز اتهام هستند و باید در محاکم مورد رسیدگی قرار گیرند، 4 روز قبل دیوان اعلام برائت کرده و باید توجه داشته باشیم که اگر در سایر موارد نیز اعلام برائت کند چه نتیجه ای حاصل می شود.
وی افزود: یکی از آموزه های تربیت اسلامی ضرورت حفظ آبروی دیگران و عدم سریع قضاوت نکردن است، تجاوز به آبروی دیگران جزو گناهان بزرگ محسوب می شود و ما که امروز تریبون داریم باید مراقب باشیم.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه در صفحه اینستاگرام آقای جعفرزاده این موارد منتشر شده است و بعد از سخنان من حتما این موارد را مطرح می کنند، گفت: پیامبر اسلام فرموده اند مال، آبرو و خون مسلمان بر دیگری حرام است.
قاضی زاده هاشمی بیان کرد: در آموزه های دینی ما آمده است که هر گاه مومنی برادر دینی خود را متهم کند ایمان در او ذوب می شود، بردن آبروی مسلم جنگ با خداست و حرمت آبروی مومن بالاتر از حرمت کعبه است و رسوا کردن مومن خروج از ولایت خداست.
وی افزود: دکتر مشکینی که رئیس صندوق رفاه دانشجویی هستند از طرف آقای جعفرزاده متهم به سوءاستفاده می شوند لازم است در مورد ایشان بگویم وقتی که 16 ساله بوده پدرش شهید شده است و دو برادر شهید نیز دارد، همسر ایشان نیز فرزند شهید هستند. باید ذره ای انصاف داشته باشیم.
قاضی زاده هاشمی گفت: سن من از آقای جعفرزاده بیشتر است و از ایشان خواهش می کنم جوانب را رعایت کنند اگر از من می خواهید با متخلف برخورد کنم بگذارید مراجع مربوط حکم بدهند زیرا تا پیش از صدور حکم نمی توان اقدامی انجام داد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: شما و من پرونده هایی داشته ایم که البته حکم برائت در آن پرونده ها صادر شده است، اکنون نیز در مورد اتهامات مطرح شده باید صبر کنیم تا حکم صادر شود ولی تا پیش از صدور حکم نمی توان برخوردی انجام داد.
مجلس پاسخ های وزیر بهداشت را قانع کننده دانست
در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی سوال آقای غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درخصوص علت سوء تدبیر، عدم نظارت ، بروز تخلفات عدیده برخلاف اساسنامه و ضوابط معین و قوانین جاری مطرح شد.
نماینده سوال کرده اعلام کرد قانع نشده است اما در نهایت سوال آقای جعفرزاده به رای گذاشته شد که مجلس سوال را وارد ندانست.
نمایندگان با 101 رأی موافق، 98 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع از مجموع 226 نماینده حاضر در جلسه از پاسخهای قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قانع شدند.
پایان جلسه علنی مجلس
پزشکیان نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی که ریاست بخش دوم جلسه علنی را برعهده داشت، ضمن اعلام پایان جلسه علنی مجلس گفت: جلسه بعدی مجلس فردا چهارشنبه ساعت 9 صبح خواهد بود.