
به گزارش خبرنگار
خبرگزاری صدا و سیما ؛ پیروز حناچی در جمع خبرنگاران افزود: تونل آرش اسفندیار یکی از پروژه هایی است که به دسترسی شرقی - غربی تهران به محدوده مدرس اضافه می شود و بخش عمده این تونل از شرق به غرب و از محدوده آرش شرقی به سمت نیایش خواهد بود و در طبقه دوم هم از غرب به شرق دو طرف را به مدرس وصل خواهد کرد.
وی ادامه داد: طول تونل حدود 1500 متر است که در مقاطع مختلف اجرا شده و پیشرفت فیزیکی آن بالای 95 درصد گزارش شده و در حال حاضر نصب تجهیزات و سیم کشی های برق باقیمانده که ان شاءالله در نیمه امسال در صورت تأمین منابع مالی به بهره برداری می رسد.
معاون فنی و عمران شهر تهران با اشاره به اینکه آیا این پروژه دانش ترافیکی داشته است یا خیر تصریح کرد: یک تئوری اثبات شده ای در شهرسازی و ترافیک وجود دارد که قبلاً به عنوان یک فرضیه بوده و امروز به اثبات رسیده که افزایش مسیرهای ماشین رو لزوماً به کاهش ترافیک نمی انجامد به همین خاطر اگر ما دائماً به دنبال ایجاد مسیر باشیم به یک بخش گرفتار می شویم و یک جایی باید این موضوع متوقف شود که به موازات آن با بالا رفتن کیفیت زندگی شهری ما نیز باید به این موضوع بپردازیم و به موازات این موضوع کیفیت خودروهای شهری نیز باید ارتقاء یابد.
حناچی ادامه داد: سالهاست که در شهرهای توسعه یافته مسیرهای خودرویی را توسعه نمی دهند اما ما با توجه به اینکه این پروژه از پیشرفت فیزیکی بالا برخوردار بوده در صدد هستیم که آن را به بهره برداری برسانیم.
افتتاح چندین پروژه در روز عید فطر معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با اشاره به اینکه افتتاح چندین پروژه به مناسبت عید سعید فطر در پایتخت گفت: محور جنوبی پل کریم خان برای عید سعید فطر ایمن سازی آن به بهره برداری می رسد و این موضوع از دهم خرداد ماه اجرایی و تا عید فطر به بهره برداری می رسد و از همین جا برای مزاحمت های محور جنوبی خط کریم خان از شهروندان عذرخواهی می کنم.
حناچی افزود : از دیگر پروژه هایی که در روز عید فطر برای شهروندان به بهره برداری می رسد می توان از دسترسی بزرگراه امام علی(ع) به سمت غرب در بلوار ارتش و از بلوار ارتش به جنوب اتوبان امام علی(ع)، کانال کمکی سرخه حصار حدفاصل میدان بسیج تا پل دولت آباد، بهسازی جاده دسترسی مجتمع پسماند گود آبعلی به طول 2 و نیم کیلومتر و افتتاح مسجد و مجتمع فرهنگی مذهبی حضرت ولیعصر اشاره کرد.
پل گیشا پیاده راه می شودمعاون فنی و عمران شهرداری تهران با اشاره به وضع پل گیشا و روند اجرایی شدن پروژه تصریح کرد: در خصوص پل گیشا ایده ما این است که پل را جمع نکنیم و از سواره رو به پیاده راه تبدیل کنیم چرا که عمر مفید پل تمام شده و اگر بخواهیم برای سواره از آن استفاده کنیم طرح هایی که برای آنجا تهیه کرده ایم با خود پروژه مغایرت دارد.
حناچی ادامه داد: ایده ای که از طرف سازمان و مشاورین ارائه شده این است که این پل را به یک پیاده راه تبدیل کنیم و مسیر گذر خودروها با دو تقاطع غیر همسطح که جلال آل احمد از زیر و چمران از مسیر روگذر تردد حاصل می شود گره های ترافیکی آن منطقه را از بین ببرد.
وی گفت : برنامه ریزی ما این است که با کاهش بار ترافیکی مدارس و تعطیلی دانش آموزان کار را آغاز کنیم و در حال حاضر پروژه پیشرفت 40 درصدی داشته است.
کارخانه سیمان تهران موزه می شودمعاون فنی و عمران شهرداری تهران با اشاره به وضعیت کارخانه سیمان تهران گفت: سیمان ری ایده ای از نسل جدید پروژه هایی است که ما تعقیب می کنیم امروز گزارشی در این خصوص ارائه دادیم که با نگاه روز نمی توانیم سازه های حجیم و بتنی آن را تخریب کنیم و در صورت تخریب مسئله بازیافت و مشکلات زیست محیطی که بعد از آن ایجاد می شود ، وجود دارد که ما باید مأموریت های جدیدی در این مجموعه انجام دهیم.
حناچی ادامه داد : خوشبختانه ذینفعان پروژه نیز اعلام آمادگی کردند برای اینکه پروژه یک پروژه اقتصادی مبتنی بر فرهنگ در نظر گرفته شود و بتوانیم آن را تبدیل به یک موزه برای صنعت سیمان کنیم و این در صورتی است که اگر سرنوشت کارخانه سیمان ری را تغییر دهیم باید بتوانیم کاری انجام دهیم که این کارخانه از نظر اقتصادی بتواند روی پای خود بایستد.