جوجه انگلیسی بده، رای حزبی بگیر!
شماری از اعضای حزب محافظه کار انگلیس اعلام کردند: برای به دست آوردن آرای جوانان، جوجه کبابی را با تخفیف به آنان خواهند داد.
به گزارش سرویس بین الملل
خبرگزاری صدا و سیما از لندن، پس از این که شماری از اعضای حزب محافظه کار انگلیس اعلام کردند: برای به دست آوردن آرای جوانان، جوجه کبابی را با تخفیف به آنان خواهند داد، شرکت غذاخوری های زنجیره ای ناندوز (Nando's)، این پیشنهاد را رد کرد.
روزنامه دیلی میل نوشت: در آخرین انتخابات عمومی در انگلیس، کم تر از یک نفر در هر پنج نفر از اقلیت های نژادی این کشور، به نامزدهای حزب محافظه کار رای داد و به همین علت، شماری از نمایندگان حزب محافظه کار در مجلس این کشور پیشنهاد کرده بودند کارت تخفیف صرف غذا در غذاخوری ها، مثلا در جوجه خوری های ناندوز به جوانان داده شود تا بلکه به نامزدهای این حزب در انتخابات آتی رای دهند.
پیشنهاد جوجه های شرکت ناندوز به رای دهندگان در انگلیس که به «جوجه های عقیدتی» در این کشور مشهور شده است، مدیران این شرکت زنجیره ای را به واکنش واداشت و آنان اعلام کردند: جوجه هایشان را وارد کار سیاسی و مبارزه انتخاباتی نمی کنند و با این پیشنهاد مخالفند.
اعضای حزب محافظه کار هشدار می دهند اتکای این حزب به آرای نسل میانسال و کهنسال، کافی نیست و اگر آرای جوانان و اقلیت ها را جذب نکنند، ممکن است دستکم یک نسل از قدرت برکنار بمانند.
به نوشته دیلی میل، حزب حاکم محافظه کار انگلیس، 125 هزار نفر عضو دارد در حالی که حزب کارگر این کشور، بیش از 500 هزار عضو دارد که در حوزه هایی که نتایج آن از پیش معین نیست، آرای این اعضا تعیین کننده است. دیلی میل به نقل از شماری از اعضای حزب محافظه کار نوشت حزب به جای تکیه بر ران و سینه مرغ شرکت ناندوز، باید به فکر برنامه های موثر و جذاب سیاسی باشد.
در سال 1987 میلادی، دو دوست به نام های ربرت و فرناندو رستورانی راه انداختند که نام آنرا ناندوز گذاشتند. شرکت ناندوز، در آفریقای جنوی راه اندازی شد و اکنون در 30 کشور و 5 قاره جهان، بیش از هزار شعبه دارد. ظاهرا در اوایل قرن شانزدهم پرتغالی های کاوشگر، به منظور یافتن ادویه های جدید راهی دریاها شدند و در میانه های راه از بخش های جنوبی قاره آفریقا جایی که امروزه کشور موزامبیک نام دارد سر در آوردند و با فلفل پری پری آشنا شدند که به نام یک پرنده چشم قرمز بود. طعم و تندی فلفل پری پری در زمان کباب کردن مرغ، خوشایند آنان قرار گرفت و طبخ مرغ با این فلفل، محبوب شد.
در انگلیس در سال 1992 میلادی، نخستین شعبه ناندوز افتتاح شد و اکنون فقط در لندن، 65 رستوران و در این کشور، 255 رستوران ناندوز مشغول کار است. تخصص رستوران های ناندوز بر روی غذاهای تهیه شده با مرغ و به صورت گریل شده بر روی شعله مستقیم آتش است.
مرغ ناندوز با طعم هایی که مشتریان انتخاب می کنند، پخته می شود و در رستوران های ناندوز سس هایی ارائه که همراه غذا صرف می شود و دارای طعم های متنوعی چون لیمو و سبزیجات، تند ملایم، تند، بسیار تند، سیر، گوجه فرنگی آفتابی و ریحان، سبزیجات وحشی است.