پخش زنده
امروز: -
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا که به دعوت مدیرعامل شرکت چانگان به چین سفر کرده است از مرکز تحقیق و توسعه و همچنین مرکز تست این شرکت بازدید کرد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما از سایپا نیوز؛ در بازدید محسن جهرودی از مرکز تحقیق و توسعه و مرکز تست شرکت چانگان که به دعوت چووانگ مدیرعامل شرکت چانگان انجام شد، دو طرف بر توسعه فعالیت های مشترک در امور تحقیقات و طراحی تاکید کردند.
باتوجه به استقبال و رضایت مشتریان ایرانی از خودروهای تولیدی شرکت چانگان در گروه خودروسازی سایپا و اینکه شرکت چانگان در سال ۲۰۱۷ حدود سه و نیم میلیون دستگاه تولید داشته و شریک تجاری فورد، سوزوکی، مزدا و پژو سیتروئن نیز هست، مقرر شد با تاکید بر داخلی سازی و مشارکت قطعه سازان ایرانی دو محصول دیگر نیز در سبد محصولات سایپا قرار گیرد.
در جریان این بازدید محسن جهرودی مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با اشاره به برنامه توسعه سبد محصولات گروه سایپا در سال جاری گفت: تامین نیاز مشتریان ایرانی در بخش ها و رده های مختلف بازار در دستور کار قرار دارد و در این مسیر باتوجه به وجود قابلیت های مناسب در محصولات چانگان و سطح کیفی مطلوب محصولات این شرکت، امکان توسعه فعالیت های مشترک میان دو طرف براساس پیش شرط داخلی سازی قطعات این خودروها وجود دارد.
وی افزود: باتوجه به برنامه مشترک دو طرف برای توسعه همکاری ها، به زودی دو مدل خودروی دیگر را در ایران تولید و به بازار عرضه خواهیم کرد.
چین بیش از 150 کارخانه خودروسازی فعال دارد و سالانه حدود 25 میلیون خودرو در این کشور تولید می شود و شرکت چانگان به عنوان دومین تولید کننده خودرو در چین به شمار می رود.
کارخانه اصلی تولید خودروهای شرکت چانگان بیش از 500 هکتار وسعت دارد و 26 سایت تولیدی، قطعات مورد نیاز چانگان را در سراسر چین تولید می کنند.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا به همراه هیئتی از مدیران ارشد و متخصصان این گروه از مرکز طراحی، تست ایمنی و کارکردی قطعات، مرکز تست موتور و پرس شاپ و قطعه سازی های شرکت چانگان بازدید و در دیدار با مدیران این شرکت راه های گسترش همکاری را مورد بررسی قرار دادند.
چانگان به عنوان یکی از شرکای آسیایی گروه خودروسازی سایپا در زمینه تولید خودرو محسوب شده و در حال حاضر خودروی CS35 این شرکت در گروه سایپا تولید می شود که باتوجه به استقبال مناسب مشتریان در بازار خودروی ایران، سایپا قصد دارد دو محصول دیگر از این شریک تجاری را در بازار داخلی تولید و عرضه کند.