پخش زنده
امروز: -
نخستین نشست شورای آموزش و پرورش مازندران در سال جدید دراستانداری برگزار شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما ، معاون سیاسی،امنیتی استاندار مازندران در این نشست با بیان اینکه کار در حوزه های زیست محیطی،اجتماعی ،درمان و غیره بدون همکاری آموزش و پرورش میسر نیست، افزود:کارکردهای آموزش و پرورش در زمینه های علمی مطلوب است و باید در زمینه های اجتماعی/سلامت دانش آموزی و مشکلات عدیده ای که در این زمینه وجود دارد،فعالیت های بیشتری انجام شود
احمدحسین زادگان، حل مشکلات حوزه آموزش و پرورش را همت و حمایت همه دستگاهها دانست و تصریح کرد: سود حاصل از برنامه ریزی و تلاشها به نفع همه آحاد خواهد بود وخدای نکرده دود کم کاری و غفلت از آن به چشم همه مردم می رود
وی افزود خیران مدرسه ساز، سازمان های مردم نهاد، موسسات همفکر و همسو و حتی اولیا دانش آموزان از ظرفیت های همراهی برنامه های کلان آموزش و پرورش خواهد بود.
معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران در ادامه نقش صداوسیما، رسانه ها و /فضای مجازی را در کمک به بهبود امر آموزشی بسیار مهم و موثر دانست و خواهان آن شد که در شورای آموزش و پرورش از این ظرفیتها استفاده کامل شود. حسین زادگان افزود: نصب تندیس های خیرین مدرسه ساز فرهنگ سازی زیبا و نشانه قدرشناسی مسئولان و شناخت مردم از این شخصیت ها خواهد شد.
عسگری نیکزاد مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در این نشست گفت: توجه به سند تحول بنیادین، توجه به غنی سازی و کیفیت بخشی آموزشی در مدارس را از جمله برنامه های پیش رو برشمرد و افزود: راهبرد آمار واطلاعات در آموزش و پرورش به منظور پایش فعالیت ها و فرآیند واستفاده ظرفیت آموزش و پرورش در اجرای سند تحول اقتصاد مقاومتی با تاکید بر حمایت از کالای ایرانی نیز از اهدافی است که آموزش و پرورش به دنبال آن است.
نیکزاد در ادامه گفت: با توجه به جمعیت 38 هزار و 856 نفری نیروی انسانی آموزش و پرورش در مازندران انتقال نیروها به آموزش عالی و سایر دستگاهها، نابرابری حقوق و مزایا دارای مدارک تحصیلی یکسان در آموزش و پرورش نسبت به سایر دستگاهها و عدم استقبال همکاران جهت خدمت در مناطق غیر برخوردار به دلیل محرومیت از جمله چالشهای این مجموعه است
وی عدم توازن جنسیتی دانش آموزان و معلمان ، توزیع نا مناسب معلمان، توازن نداشتن نیروی انسانی برای درس های مختلف و 147 طرحهای نیمه کاره و فضاهای آموزشی بلاتکلیف غیر قابل استفاده و استفاده بهینه نشده را از مهمترین مشکلات پیش روی آموزش و پرورش عنوان کرد.