به گزارش سرویس بین الملل
خبرگزاری صدا و سیما، شرکت فن آوری اپل و شرکت زیرشاخه اش در کره جنوبی با سومین شکایت به سبب کند کردن عمدی سرعت آیفونهای مدل قدیمیتر مواجه شده اند.
به گزارش شبکه تلویزیونی رویترز، حدود شصت و چهار هزار کاربر آیفون در کره جنوبی روز جمعه بزرگترین شکایت در این کشوررا علیه شرکت اپل تنظیم کردند و خواستار دریافت غرامت دوازده میلیارد و هفتصد و پنجاه میلیون وونی (حدود دوازده میلیون دلار) شدند که شامل حدود دویست هزار وون برای هر یک از شاکیان میشود.
یک گروه مدنی محلی این شکایت را علیه این شرکت آمریکایی سازنده تلفن همراه و زیرشاخه محلی آن در کره جنوبی طی ماههای ژانویه و مارس تنظیم و به دادگاه منطقهای مرکز سئول ارائه کرده است. این در حالی است که اپل همه اتهامات مطرح شده را رد کرده است.
جو گیه چانگ وکیل شرکت حقوقی هانوری که نماینده کابران آیفون در این شکایت است، گفت: اپل ممکن است بار دیگر همه اتهامات مطرح شده را رد کند، اما هنوز زود است که بخواهیم در حال حاضر نتیجه گیری کنیم زیرا تعداد شکایتها علیه اپل در سطح جهانی در حال افزایش است.
او گفت: این شکایتها علیه اپل پس از آن تنظیم شد که مقامات اپل به کند کردن مدلهای قدیمی آیفون با هدف ممانعت آنها از داشتن کارکردی مناسب و خالی کردن باتریها در پایان سال گذشته اعتراف کردند. این شرکت بزرگ آمریکایی به سبب اقدامات خود هدف انتقاد قرار گرفته است زیرا گفته میشود هدف از کند کردن سرعت آیفونهای قدیمیتر تلاش برای افزایش فروش مدلهای جدید آیفون است.
با آن که مقامات اپل رسما از مشتریان خود عذرخواهی و پیشنهاد ارائه باتری جایگزین برای آیفونهای قدیمیتر را با تخفیف مطرح کرده اند، اما چنین تلاشهایی در آرام کردن مشتریان ناکام مانده است. اپل تاکنون با پنجاه و نه شکایت از سوی مشتریان در سراسر جهان مواجه است.
این موضوع سبب آسیب رسیدن به اعتبار شرکت اپل در سراسر جهان شده است. این شرکت در میان صد شرکت جهان از نظر اعتبار به رتبه پنجاه و هشتم نزول کرد. در مدت زمان مشابه سال گذشته، رتبه اپل بیستم بود.