پخش زنده
امروز: ۱۶ اسفند ۱۴۰۳ - ١٦:٤٨:٥٢
مدیرکل مرکز مطالعات و برنامه ریزی رسانه ها در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: راه اندازی شبکه تلویزیونی توریسم در ایران و اجازه به سرمایه گذاران بخش خصوصی برای فعالیت در این حوزه، به گسترش گردشگری کمک می کند
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، حمید ضیایی پرور امروز در همایش ملی رسانه و گردشگری' در موزه خراسان در مشهد افزود: ضعف رسانه ای در مورد معرفی ظرفیتهای داخلی باعث شده است افراد زیادی به ایران سفر نکنند اما گردشگران خارجی در سفر به ایران از ظرفیتهای داخلی و جاذبه های آن اظهار شگفتی می کنند.
او گفت: فقدان محتوای لازم برای جذب گردشگر و ضعیف بودن بدنه تولید محتوا به زبانهای مختلف در دستگاه های اجرایی، فقدان برنامه منسجم ملی برای جذب گردشگر، نداشتن برنامه برای معرفی ظرفیتها و نبود زیرساختهای گردشگری مناسب از جمله مراکز اقامتی از جمله این چالشها هستند.
مدیرکل مرکز مطالعات رسانه ها افزود: چهار بخش اصلی گردشگری شامل گردشگری مذهبی و تاریخی، گردشگری طبیعی، گردشگری مذهبی و گردشگری سلامت است که ایران در این زمینه ها ظرفیت های خوبی دارد.
ضیایی پرور گفت: در سند چشم انداز 20 ساله پیش بینی شده است که ایران میزبان 20 میلیون گردشگر خارجی با حدود 25 تا 30 میلیارد دلار درآمد باشد.
دومین همایشر تخصصی و ملی رسانه و گردشگری با حضور فعالان رسانه ای و گردشگری، مدیران سازمان میراث فرهنگی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مدت یک روز در مشهد برگزار شد.