پخش زنده
امروز: -
معاون عملیات فرودگاهی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به خرید و نصب تجهیزات جدید فرودگاهی برای افزایش ایمنی و ارائه خدمات با کیفیت تر، از ابلاغ قرارداد بهسازی 350 هزار متر سطوح پروازی فرودگاه های کشور با اعتباری بالغ بر 42 میلیارد ریال خبر داد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما از روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران؛ غلامحسین باقریان با اشاره به ضرورت نصب چیلر و هواساز در طرح های فرودگاهی گفت: تامین تجهیزاتی که بتواند هوای ترمینال ها را به سطح مطلوبی برساند، جزو وظایف ما و از جمله موضوعات مطرح در حوزهASQ برای جلب رضایتمندی مسافران از خدمات ترمینال فرودگاه است و ما در راستای افزایش سطح خدمات با تامین تجهیزات استاندارد اقدام می کنیم.
وی افزود: اکنون در فرودگاه هایی که ترمینال آنها اخیرا ساخته شده یا در حال ساخت است و همچنین در برخی از فرودگاه ها که ترمینال آنها چیلر و هواساز قدیمی دارد و نمی تواند ظرفیت مورد نظر را تامین کند، باید دستگاه های جدید نصب شود. مناقصه خرید این تجهیزات انجام شده و قرارداد آن ششم اسفند با اعتباری بالغ بر 43 میلیارد ریال از بودجه شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران ابلاغ شده است. نصب چیلرها و هواساز ها بین 6 تا 9 ماه پس از خرید طول می کشد.
معاون عملیات فرودگاهی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران با بیان این که "ما موظف هستیم که در فرودگاههای کشور علائم بصری را نصب کنیم" گفت: یکی از این علایم بصری، خط کشی های باند و سطوح پروازی است که به خلبان کمک می کند تا بتواند مسیرهای مشخصی رادر سطوح پروازی طی کند و این کار مستقیما در راستای تامین ایمنی پرواز است. به همین منظور قرارداد طرح بهسازی 350 هزار متر مربعیاز سطوح پروازی فرودگاه های کشور با اعتباری بالغ بر 42 میلیارد ریال از محل بودجه شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در تاریخ 8 اسفند ابلاغ می شود.
باقریان در ادامه از طرح سنجش میزان اصطحکاک سطوح پروازی در راستای ایمنی این سطوح بخصوص برای روزهای بارانی و برفی خبر داد و گفت: زمانی که وضعیت هوا بارانی یا برفی است، اصطکاک سطوح پروازی کم می شود که این موضوع ممکن است در زمان ترمزگیری هواپیما باعث بروز خطرشود. به همین دلیل ما موظف هستیم میزان اصطکاک سطح پروازی را با تجهیزات خاص اندازه بگیریم و این موضوع را در نوتم ها و اطلاعیه هوانوردی به خلبان اطلاع دهیم تاخلبان نحوه فرود و توقف هواپیما را برنامه ریزی کند. دراین راستا برای خرید دو وسیله تست و سنجش اصطحکاک برای دو فرودگاه بین المللی بزرگ کشور برنامه ریزی کرده ایم که قرار داد آنها با اعتباری بالغ بر هشت میلیارد ریال از محل بودجه شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در هفتم اسفند ابلاغ شده است.
باقریان تاکید کرد: در محوطه پروازی همه ضریب ها و اعدادی که اعلام می شود، مبتنی بر استاندارد بین المللی است. بنابراین زمانی که ما مقداری را برای ضریب اصطکاک باند اعلام می کنیم، خلبان محاسبات خود رابر اساس آن مقدار انجام می دهد و می تواند توقفی ایمن را در باند داشته باشد.
معاون عملیات فرودگاهی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران همچنین گفت: پیش از این چهار دستگاه از این تجهیزات خریداری کرده بودیم و اخیرا دو دستگاه دیگر را که برای دو فرودگاه نیاز بوده است، خریداری و اضافه کرده ایم.