علی فلاح در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار
خبرگزاری صدا و سیما با بیان اینکه آخرین مهلت ثبت نام برای دریافت کارت هوشمند ملی پایان اسفند اعلام شده است به ازدحام مردم در دفاتر پیشخوان دولت در روزهای پایانی سال اشاره کرد و گفت : دبیرخانه این دفاتر در نامه ای به سازمان ثبت احوال کشور امادگی خود را برای افزایش ساعات کار تا ساعت 21 اعلام کرده است.
وی ابراز امیدواری کرد مسئولان سازمان ثبت احوال کشور برای سهولت هرچه بیشتر مردم درخصوص افزایش ساعات کار 1400 دفتر پیشخوان دولت توجه بیشتری کنند.
فلاح تاکید کرد : دفاتر پیشخوان دولت همچنین امادگی دارند در روزهای تعطیل نیز خدمات مربوط به صدور کارت هوشمند ملی را ارائه دهند.
وی همچنین از تجهیز دفاتر پیشخوان دولت به دستگاه های کارت خوان برای ارائه خدمات ثبت احوال خبر داد و از مردم خواست به جای پرداخت پول نقد به این دفاتر از کارت پول استفاده کنند.
فلاح با بیان اینکه این رویکرد مانع پرداخت های غیرمصوب در دفاتر پیشخوان می شود، گفت : در این روش مردم در قبال پرداخت هرمیزان وجهی ، رسید مالی مربوط به همان خدمات را دریافت می کنند.
وی با بیان اینکه بیش از 6 هزار 450 دفتر پیشخوان دولت در شهرها فعال هستند از اینکه فقط 1400 دفتر ، خدمات مربوط به ثبت احوال را ارائه می دهند ابراز ناخرسندی کرد و افزود : حساسیت های نظارتی مهم ترین علتی است که همه دفاتر نمی توانند خدمات ثبت احوال را ارائه دهند.
فلاح ابراز امیدواری کرد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بتواند با توسعه زیرساخت ها فرایند ارائه خدمات را در شبکه دفاتر پیشخوان دولت گسترده تر کند.
وی تعداد خدماتی را که در دولت شناسنامه دار شده است ، بالغ بر 750 نوع خدمت برشمرد و افزود : از این تعدد فقط 350 خدمت به صورت محلی و ملی در دفاتر پیشخوان دولت ارائه می شود.
فلاح به ایین نامه هیئت وزیران اشاره کرد و گفت : براساس این ایین نامه سازمان اداری و استخدامی کشور موظف شده است خدماتی را که قابلیت برون سپاری دارد به دفاتر پیشخوان دولت معرفی کند.