پخش زنده
امروز: -
«تنگه ابوقریب»، فیلم دفاع مقدسی به معنای واقعی است
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محمد امین نوروزی فیلم نامه نویس و منتقد سینمایی کشور ابتدا درباره فیلم "سرو زیر آب" به کارگردانی محمد علی باشه آهنگر اظهار داشت: فیلم "سرو زیر آب" چندمین ساخته آقای باشه آهنگر است که در مورد پشت صحنه جنگ و خانواده شهیدی است که می خواهد شهید مفقود شده خود را شناسایی کند.
وی اضافه کرد: کلیت این فیلم در زمینه سوژه، موضوع دفاع مقدس است که آقای باشه آهنگر مانند دیگر آثار خود این بار هم در "سرو زیر آب" به آن پرداخته است. لذا مخاطب با سوژه جدیدی از سوی ایشان مواجه نیست.
این فیلم نامه نویس خاطرنشان کرد : فضای کلی این فیلم رو به جلو و پیشرفت است. اما فیلم قبلی آقای باشه آهنگر یعنی "ملکه" فیلم پر جنب و جوش تری بود.
این منتقد سینمایی همچنین در رابطه با فیلم" تنگه ابوقریب" به کارگردانی بهرام توکلی بیان داشت: فیلم تنگه ابوقریب یک فیلم با ژانر دفاع مقدسی به معنای کامل و واقعی بود که تماشا کردم.
وی ادامه داد : بسیاری از تولیدات سینمایی در حوزه دفاع مقدس تنها به موضوع پشت صحنه جنگ می پردازند اما اصل داستان این فیلم در خط مقدم جبهه روایت و اجرا می شود.
این فیلم نامه نویس کشورمان ابراز داشت: ما در فیلم تنگه ابوقریب با فضای کاملاً جنگی روبرو هستیم که این فضا را در سینما خیلی کم دیده ایم.
نوروزی یادآور شد: علاوه بر این فیلم، فیلم "ماهورا" نیز در حوزه دفاع مقدس ساخته شده و در جشنواره فیلم فجر امسال حضور یافته که فیلم جنگی است و شخصیت های دفاع مقدسی دارد.
بازی جواد عزتی در "تنگه ابوقریب" نقطه قوت فیلم است و در این اثر یکی از بهترین نقش آفرینی ها و اجرا های خود را انجام داد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، آریا قریشی منتقد سینمایی درباره فیلم تنگه ابوقریب ساخته بهرام توکلی اظهار داشت: فیلم "تنگه ابوقریب" به صورت نسبی در این جشنواره جزو فیلم های برتر بود و
این فیلم در ایده خیلی درخشان تر است تا نتیجه ای که از آن می گیریم.
وی خاطرنشان کرد: فیلم "تنگه ابوقریب" کار سنگینی است. در حقیقت فیلمی اکشن و پر تحرک و با سکانس های عظیم است که عینیت خیلی بیشتر در آن نمود دارد.
این منتقد سینمایی مطرح کرد : این فیلم را با سایر فیلم های پر هزینه ای که با همین موضوع در این جشنواره به نمایش درآمدند مقایسه کنیم ، به نوعی الگو هست.
قریشی تصریح کرد: تنگه ابوقریب باور پذیری دارد و ما کنش ها را کاملا درک می کنیم.
این منتقد سینما در رابطه با اجرای بازیگران در این اثر ارزشی بیان داشت: این اثر تیم بازیگری قدرتمندی دارد و بازیگران یک دست و هماهنگ هستند. ارتباط میان نقش ها بسیار مناسب است. جواد عزتی در این اثر یکی از بهترین نقش آفرینی ها و اجرا های خود را انجام داد. به نظرم بازی و اجراها نقطه قوت فیلم بود.
وی ادامه داد: این فیلم از نظر فنی بسیار خوب بود و بخش جلوه های ویژه و موسیقی متن آن نیز قدرتمندانه بود.
قریشی در رابطه با بازی امیر جدیدی در فیلم تنگه ابوقریب و نیز عرق سرد گفت: بازی امیر جدیدی در این دو اثر نشان داد که قابلیت و توانایی اجرا در طیف وسیعی از نقش ها را دارد. حتی در فیلم هایی که مشکل جدی فیلم نامه وجود دارد خیلی خوب می تواند از عهده کار برآید و این قابل تحسین است.
"سرو زیر آب" فیلم ارزشی و شکوهمند در حوزه دفاع مقدس است و بیشتر افرادی که در این اثر کار کردند تجربه اینگونه گارهای ارزشی را داشتند و در حقیقت بچه جنگ بودند.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛ محمد علی باشه کارگردان فیلم "سرو زیر آب" گفت: حدود شش سال بعد از ساخت فیلم ملکه فیلم سرو زیر آب را دنبال کردیم. شروع ساخت این فیلم از سال ۹۰ بود.
این کارگردان برجسته کشورمان خاطرنشان کرد: از نظر بنده قومیت ها و ادیان می تواند فضای جدید به سینمای دفاع مقدس تزریق کند و جریان ساز باشد.
باشه آهنگر در ادامه مطلب متذکر شد: اگر این فیلم در سال ۹۳ اکران می شد می توانست جریان سازی بیشتری داشته باشد.
کارگردان سرو زیر آب بیان کرد: در حال حاضر مهمترین دغدغه ام این است که می توانم اینگونه موضوع ها را ادامه دهم یا خیر. اینگونه فیلم های ارزشی در حوزه امنیت ملی، قومیت و ادیان، پاسداشت از مرزهای ایران و دین و زبان است که هر کسی به سراغ آن نمی رود و کار نمی کند.
این کارگردان سینمایی در رابطه با انتخاب بازیگر در سرو زیر آب مطرح کرد: بازیگرانی که در فیلم ملکه یا فرزند خاک انتخاب کرده بودم مانند این اثر دارای سابقه تئاتری بودند. برخی از این بازیگران استاد به معنای تمام در ادا کردن گویش های مختلف هستند و بنده به عنوان کارگردان این اثر سعی کردم از بازیگرانی دعوت کنم که هر کدام در یک گویش متخصص باشند و به خوبی آن را اجرا کنند.
باشه آهنگر گفت: به عنوان نمونه سیاوش چراغی اصلیت کرمانشاهی دارد و در فیلم هم به گویش مختص آن صحبت می کند. بازیگران دیگر مانند حسین فلاح، امیر دل فانی و هومن برق نورد و ستاره اسکندری و خانم نصیر پور از بازیگران بسیار حرفه ای بودند که برای این اثر ارزشی انتخاب شدند.
وی ابراز داشت: این بازیگران سرمایه های کشور ما هستند و بنده به همه آنها افتخار می کنم.
در ادامه این ویژه برنامه حسینی تهیه کنند فیلم سرو زیر آب هم اظهار داشت: وقتی به سراغ سوژه های عظیم می رویم ناچار هستیم که به صورت شکوهمند و عظیم با آن برخورد کنیم.
تهیه کننده فیلم سرو زیر آب بیان داشت: در اینکه آقای آهنگر کار شکوهمند می سازد جای شکی نیست و البته هوشمندانه است که ما ایشان را انتخاب کنیم.
وی خاطرنشان کرد: ما یک تیم ۱۲۰ نفره با حرفه ای ترین افراد سینما سر و کار داشتیم. کار بسیار سخت و پیچیده بود اما همه ما در خدمت یک موضوع با ارزش و عظیم و شکوهمند بودیم. بیشتر افرادی که در این اثر کار کردند تجربه اینگونه گارهای ارزشی را داشتند و در حقیقت بچه جنگ بودند.
بازیگر فیلم "سرو زیر آب" گفت : این فیلم نوید صلح و دوستی و آرامش را می دهد ،در کنار گروه حرفه ای کار کردم و بسیار راضی هستم.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛ سیاوش چراغی پور افزود : خداوند خیلی بنده را دوست داشت که در این اثر ارزشی ایفای نقش کردم.
وی افزود: سرو زیر آب فیلم سربلندی در ژانر دفاع مقدس است. یعنی مخاطب بدون دیدن هیچ گلوله و بمبی با عمق فاجعه و تخریب و به نابودی کشاندن خانواده های یک ملت پی می برد.
بازیگر فیلم سرو زیر آب بیان داشت: این فیلم نوید صلح و دوستی و آرامش را می دهد. در کنار گروه حرفه ای کار کردم و بسیار راضی هستم. کارگردان این اثر کاملا مسلط به موضوع و ابزار هستند.
چراغی پور تصریح کرد: مدیریت درست و اصولی راهبردی بازیگران و نیز پشت صحنه باعث شد اثر بسیار خوبی تولید شود.
وی یادآور شد: واکنش مخاطبان نسبت به این فیلم خیلی خوب بود. امیدوارم در سال های بعد فیلم اولی ها حضور بیشتری در جشنواره فیلم فجر پیدا کنند.
در ادامه این ویژه برنامه غلامرضا موسوی هم گفت : در حال حاضر افرادی که پروانه ساخت منجر به تولید دارند عضو شورای عالی تهیه کنندگی هستند.
این تهیه کننده سینما افزود: افرادی که مجوز تهیه کنندگی نداشته باشند وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی پروانه ساخت فیلم را به آنها نخواهد داد.
حسینی تصریح کرد: ما باید تجربه خود را به همکاران جوان منتقل کنیم. ما به دلیل اینکه در فضای آزاد کار می کنیم و در یک استودیو نیستیم همیشه امکان و ضریب خطا در سینما وجود دارد.
منتقد سینما گفت : یکی از آثاری که در جشنواره امسال دیدم و واقعا خستگی را از تنم بیرون کرد فیلم خجالت نکش آقای مقصودی بود.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، محمد رضا شاه حسینی ابتدا در باره فیلم "امیر" اولین ساخته نیما قلیما اظهار داشت: این فیلم نمود بارزی از بی برنامگی و یخ زدگی جشنواره فجر امسال است.
وی بیان کرد: مشخص نیست این فیلم با چه منطقی وارد این جشنواره شده و در حقیقت چه برتری نسبت به فیلم های دیگر داشته است که توانسته وارد جشنواره امسال شود معلوم نیست.
این منتقد سینما خاطرنشان کرد: فیلم امیر قواره های هنری خاصی را در خود ندارد. ممکن است برخی افراد از آب بندی های آن تعریف و تمجید کنند اما باید گفت که این فیلم مخاطب را خسته می کند و ما مطلب جدیدی در آن نمی بینیم.
شاه حسینی در ادامه مطلب تصریح کرد: در میان ۲۲ اثر وارد شده به جشنواره فیلم فجر این فیلم شاخصه ای ندارد.
این منتقد سینمایی درباره با نقش آفرینی میلاد کی مرام در این فیلم اذعان داشت: بازی میلاد کی مرام در فیلم سینمایی " امیر" ضعیف بود و این نوع بازی نشان می دهد که کارگردانی منسجمی نداشته است و معلوم نیست داستان به کجا می رود. گویا در این فیلم می خواستند ادای روشنفکری را دربیاورند اما اثر رسماً فاقد نگاهی بود که بتواند مخاطب را به خود جذب کند.
شاه حسینی همچنین در مورد فیلم کمدی "خجالت نکش" مقصودی در جشنواره فجر امسال مطرح کرد: یکی از آثاری که در جشنواره امسال دیدم و واقعا خستگی را از تنم بیرون کرد فیلم خجالت نکش آقای مقصودی بود.
وی در رابطه با بازی احمد مهران فر در این فیلم کمدی اظهار داشت: بازی خوب احمد مهران فر در فیلم خجالت نکش بسیار جذاب و لذت بخش است.
این منتقد سینما گفت: این فیلم قابل قبول بود و رخوت و خستگی را از ما به در کرد.
رضا عطاران بازیگر نقش اول فیلم مصادره گفت : در ایفای نقشم از شخصیت پدرم الگو گرفتم.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛ عطاران افزود: عموی من زندانی قبل از انقلاب بود و پدرم همیشه با حرارت از آن دوران صحبت می کرد و گاهی از شکنجه های ساواک می گفت، گاهی میگفت خودم برادرم را لو دادم، و این اواخر می گفت من خودم ساواکی بودم! من هم در این نقش تناقضات رفتاری پدرم را به گونه ای طنز آلود بازی کردم!
مهران احمدی کارگردان مصادره نیز در پاسخ به این سوال که چرا برای نریتور اثر از صدای آقای ناصر طهماسب استفاده کردید که اخیرا دو مستند سیاسی را در تلویزیون نریتوری کرده است ،گفت: آقای طهماسب با من هماهنگ نکرده بود که آن مستند ها را نریتوری می کند، من بی طرف به این قضایا نگاه می کنم اینکه آقای طهماسب چه کار می کند به من ربطی ندارد، من در این فیلم آنچه را از بچگی برایم خاطره انگیز بود به تصویر کشیدم.
مصادره داستان مامور خرید ساواک را به تصویر می کشد که بعد از وقوع انقلاب اسلامی به خارج از کشور می گریزد و با جان مایه طنز، تم سیاسی دارد.
رضا عطاران گفت: فیلمنامه مصادره هنوز هم برای من جذاب است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما رضا عطاران در نشست فیلم سینمایی مصادره در پردیس ملت افزود : قصه اصلی فیلم «مصادره» را دوست داشتم.
رضا عطاران اعلام کرد که عمویش در دوران پهلوی و پیش از انقلاب، زندانی سیاسی بوده است.
رضا عطاران درباره پذیرش نقش و فیلمنامه «مصادره» گفت: قصه اصلی فیلم هنوز هم برایم جذاب و تازه است.
بازیگر نقش اول مصادره افزو:ما پرداختیم به ساواکی ساده ای که مامور خرید بود و این اتفاقات برای همه خانواده می افتد.
عطاران گفت: موضوع اصلی و قصه و نقشی که دوست داشتم ایفا کنم ، علت پذیرفتنم بود.
محمدحسین قاسمی تهیه کننده فیلم «مصادره» نیز درباره سابقه کارهای ارزشی اش در سینما و این تجربه تازه و متفاوت گفت: ما فیلمی را کار می کنیم که دغدغه مان باشد و مصادره این پتانسیل را داشت.
مهران احمدی کارگردان فیلم هم در پاسخ به سوالی مبنی بر رقص زن در فیلم مصادره گفت : رقص نبود و فکر نمی کنم این فیلم هیچ ممیزی داشته باشد.
مهران احمدی افزود: اگر جلوی فیلم «مصادره» را بگیرند خودم را آتش می زنم . این فیلم هیچ اصلاحیه ای نخواهد خورد.
مهران احمدی درباره حضور نرگس آبیار در فیلمی کمدی به عنوان مشاور کارگردان گفت: مگر نمی شود کسی که فیلم جنگی ساخته است ، طناز باشد؟
جسارت حاتمی کیا در ساختن این فیلم با چنین موضوعی و تکنیکی کم نظیر و ستودنی است.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، محمد صادق باطنی از منتقدان و کارشناسان مسائل سینما اظهار کرد: با سینمایی روبرو هستیم که ظرفیت رسانه ای خود را نشناخته است و در حسرت این هستیم که با سینمای واقعی در سینما مواجه شویم.
این منتقد سینما گفت: ابراهیم حاتمی کیا با فیلم خود مستقل از محتوای فیلم به ما یادآوری کرد که سینما به چه معناست. ما با این فیلم احساس کردیم در مقابل پرده واقعی سینما نشستیم. با لحظات تاثر برانگیز آن متاثر و با لحظات عاطفی آن احساساتی شدیم.
وی خاطرنشان کرد: فیلم "به وقت شام" جادوی ابراهیم حاتمی کیا در برآیند این اثر پر تنش و پر کنش است.
باطنی بیان کرد: ترس فیلم سازان از ماجرا جویی و ترس از دور شدن فیلم از آپارتمان ها بسیار ضربه زننده است و به نظر بنده جسارت حاتمی کیا در ساختن این فیلم با چنین موضوعی و تکنیکی کم نظیر و ستودنی است.
این منتقد سینما گفت : اینکه آقای حاتمی کیا یک جوان نسل سومی واقع گرا را در این فیلم به عنوان قهرمان در نظر می گیرد بسیار مسئله قابل احترام و قابل تمجید است.
در ادامه ویژه برنامه صابری منتقد سینما هم اظهار داشت: یکی از مزیت های سی و ششمین جشنواره فیلم فجر این است که ما به تواتر شاهد زحمات سینمایی هستیم. یعنی حتی فیلم های بدی را هم که می بینیم تار و پود سینمایی در آن ها وجود دارد و این اتفاق مبارکی است.
صابری خاطرنشان کرد: ابراهیم حاتمی کیا در بلند پروازی هایی که در سینما پیش روی خود قرار داده به صورت کاملا مسلط قرار گرفته است و بعد از فیلم " چ" گام به گام آن را رشد داد.
این منتقد سینما در پایان این مطلب ابراز داشت: باید به ابراهیم حاتمی کیا به خاطر وسواسی که در فیلم خود به خرج می دهد و به حداقل ها رضایت نمی دهد ، دست مریزاد گفت. این فیلم یک اتفاق مبارک در سینمای ایران است.
کارگردان فیلم امیر گفت: دلیل انتخاب فرمت فیلم امیر این است که نمی خواهم مخاطب را احساساتی و در پایان هم رهایش کنم.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛ نیما اقلیما کارگردان فیلم "امیر" درباره عکس العمل اهالی رسانه به این فیلم گفت : واکنش ها خوب بود. البته دوست دارم نظرهای دیگر و انتقادات افراد را نسبت به فیلم امیر بشنوم چراکه ما نیازمند تعاملات هستیم و این انتقادات باعث می شود ما در آینده کارهای بهتری را به مردم عزیزمان ارائه کنیم.
کارگردان فیلم "امیر" خاطرنشان کرد: نظر مخالفان در مورد این فیلم کاملاً برای محترم است. اگر منتقدان در مقام قیاس این کار را انجام دهند درست است اما من در مصاحبه خود اعلام کردم که دلیل انتخاب این فرمت فیلم این است که نمی خواهم مخاطب را احساساتی و در پایان هم رهایش کنم.
وی اضافه کرد: در حقیقت تعمداً سراغ ساخت این نوع فیلم رفتم. ما متاسفانه به اینکه خیلی سریع به همه چیز برسیم و با سرعت از کنار اتفاقات عبور کنیم عادت کرده ایم. می خواهیم همه چیز را سهل الوصول انجام دهیم و تمام کنیم. اما به نظر بنده این همه سینمای ما نیست. سینمای ایران پتانسیل های متفاوت تری هم دارد که باید از آن استفاده کرد.
اقلیما اظهار داشت: انتخاب ساختار فیلم امیر قالب دفاع است. حس می کنم اکثر مخاطبان فیلم را دوست داشتند و توانایی فروش ۲ تا ۳ میلیارد هم داشته باشد.
کارگردان امیر بیان کرد: این فیلم در لایه های روایی خود قصه دارد و شاید دوستان مخالف این فیلم نخواستند قصه آن را دنبال کنند که می گویند قصه ندارد.
وی اضافه کرد: بحران های خانوادگی و بی مسئولیتی هایی که وجود دارد و بخشی از جامعه را درگیر خود کرده همین ماجرا و مسئله را ایجاد می کند و قصه و روایت این فیلم هم چیزی جدا از این نیست.
اقلیما درباره انتخاب بازیگر در فیلم خود گفت: بنده سعی کردم یک جو سالم و بی استرسی را برای بازیگران این فیلم ایجاد کنم که بدور از هر گونه تنش و استرسی کار خود را به بهترین نحو ممکن انجام دهند و بازی بسیار خوب و قابل قبولی هم داشتند.
در ادامه این ویژه برنامه مصطفی قدیر بازیگر فیلم امیر که اولین تجربه بازیگری در سینما را با این فیلم شروع کرده است، گفت: در سینما باید با دقت عمل بیشتری کار کرد. بنده کار حرفه ای خود را از سال ۱۳۸۰ در رشت و با تئاتر آغاز کردم . در چندین سریال تلویزیونی نقش آفرینی داشتم و در مجموعه شاید برای شما هم اتفاق بیفتد و بعد از آن هم در تئاتر ادامه فعالیت دادم تا اینکه به نیما اقلیما رسیدم و در فیلم امیر بازی کردم.
قدیر ابراز داشت: خیلی خوشحالم که با این فیلم وارد سینما شدم و البته در این سالها موقعیت های زیادی برای ورود به سینما داشتم اما خداوند اراده کرد که با این فیلم شروع کنم و افتخار می کنم که با این تیم همکاری داشتم .
استان سیستان و بلوچستان با محرومیت های زیادی مواجه است اما ما در فیلم شعله ور نمای دیگری از این استان را به تصویر کشیدیم.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛ محمدرضا شفیعی تهیه کننده تلویزیون و سینما در ویژه برنامه سودای سیمرغ رادیو گفت و گو اظهار داشت: احساس می کنم مردم هم از فضا و هم از قصه گویی فیلم راضی بودند. البته نظرات متعدد بود اما در مجموع بازخوردها به این فیلم خوب بود.
این تهیه کننده سینما گفت : موضوع این فیلم، موضوع دینی و باستانی به نام حسادت است. ما در این فیلم سعی کردیم فضا را از تهران خارج کنیم و به همین خاطر فضایی را پیدا کردیم که هم بکر باشد و هم به موضوع ما نزدیک باشد.
وی افزود: در مرحله تحقیقات برای نگارش فیلم نامه استان سیستان و بلوچستان را انتخاب کردیم. فضا و طبیعتی که این استان داشت به بهتر ساخته شدن این فیلم کمک بسیار زیادی کرد.
شفیعی خاطرنشان کرد : استان سیستان و بلوچستان با محرومیت های زیادی مواجه است اما ما در فیلم شعله ور نمای دیگری از این استان را به تصویر کشیدیم.
این تهیه کننده سینما مطرح کرد: فیلمی ساختیم که موضوع حساسی به نام حسادت را که موضوع کاملا بروزی است با ابزار سینمایی به دور از غلو به تصویر کشیدیم.
وی در مورد صحت پیام های اعتراضی از جانب مردم این استان نسبت به این فیلم گفت: بنده اصل این موضوع را تکذیب می کنم و صراحتا می گویم هیچ اعتراضی نبوده است و در حال حاضر شاید بیشتر اعتراض نمایی در حال رخ دادن است. البته ممکن است برای برخی مدیران استانی سوالاتی پیش آمده باشد که اگر فیلم درست و بدون هیچ گونه سوء ظنی دیده شود سوالات نیز برطرف خواهد شد.
شفیعی یادآور شد: ما در هیچ قسمت از این فیلم به استان و یا قومیت آنها کاری نداشتیم بلکه داستان به این صورت است که شخصیت های منفی به این استان می رسند و بعد همه به شخصیت مثبت داستان تبدیل می شوند و مطرح شدن اعتراض را جدی نمی دانم.
فیلم چهارراه استانبول از سینمای مستند الهام گرفته شده است.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛ محرمی کارشناس و منتقد سینما در ویژه برنامه "سودای سیمرغ" گفت: در حال حاضر مستند در کشورمان جایگاه خوبی پیدا کرده است. جشنواره های مختلفی مانند سینما عمار برگزار می شوند که در زمینه مستند فعالیت می کنند.
کارشناس و منتقد سینما خاطر نشان کرد: امسال در جشنواره فیلم فجر شاهد حضور دو فیلم مستند هستیم که باید این موضوع را به فال نیک گرفت.
محرمی تصریح کرد: نمایش حداقل دو مستندی که در جشنواره فیلم فجر امسال حضور دارند به افزایش و ارتقای جایگاه سینمایی مستند کمک شایانی خواهد کرد.
کارشناس و منتقد سینمایی با اشاره به نشست رهبری با مستند سازان بیان کرد: نشست مقام معظم رهبری با نخبگان بی سابقه نبوده است. رهبری نشست های مختلفی را با هنرمندان داشتند و اینکه مقام معظم رهبری مستند سازان را به صورت مستقیم خطاب می کنند باید به فال نیک بگیریم.
محرمی مطرح کرد: تاثیر سینمای مستند بر سینمای داستانی امری کاملا بدیهی و مشخص است. در عصر کنونی وجهه مستند از نظر ارتباطات سیاسی بسیار قابل اهمیت است.
وی در رابطه با فیلم چهارراه استانبول به کارگردانی کیایی بیان داشت: فیلم چهارراه استانبول به نوعی از سینمای مستند الهام گرفته بود.
این کارشناس و منتقد سینمایی گفت: کارگردان های بسیار زیادی وجود دارند که از سینمای مستند به سینمای داستانی رسیده اند و در کار خود هم بسیار موفق عمل کردند که از جمله این کارگردان ها می توان به محمد حسین مهدویان اشاره کرد.
در ادامه این ویژه برنامه حسینی منتقد سینما هم اظهار داشت: مستند یکی از وجوه و عوامل چرخه صنعت و هنر و به نوعی زیرساخت سینماست.
حسینی تصریح کرد: تا زمانی که مستند در سینمای ما تقویت نشود و به جایگاه اصلی خود نرسد نمی توان فیلم قوی و خوبی را تماشا کرد.
این منتقد سینما بیان کرد : متاسفانه مستند وجه مغفول و کم بها و کم مشتری سینمای ما است و این فقر نگاه به مستند از جمله مشکلات سینماست که باید برای رفع آن تدبیری اندیشیده شود تا از مشکلات و آسیب های آن کاسته شود.