پخش زنده
امروز: -
تحقق توسعه پایدار در هر کشور مستلزم حفظ نیروی انسانی است.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کهگیلویه و بویراحمد، رئیس مرکز حراست وزارت آموزش و پرورش در گردهمایی مسئولان آموزش وپرورش استان، رؤسا و مسئولان حراستهای آموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد در یاسوج گفت: رسیدن یک کشور به توسعه پایدار مستلزم شرایط وعوامل از جمله زیر ساخت و عامل آن نیروی انسانی است که عرصه تعلیم و تربیت زیر ساخت آن است.
محمدحسین کفراشی افزود: در آموزش و پرورش معلمان با کمترین توقع و بیشترین انگیزه در این عرصه فعالیت میکنند و باید حرمت و کرامت آنان به عنوان نیروی انسانی این مجموعه حفظ شود.
وی با بیان اینکه تحقق توسعه پایدار مستلزم حفظ نیروی انسانی و حرمت اوست اضافه کرد: حفظ آبرو وحرمت انسانها ریشه در مبانی دین مبین اسلام دارد و باید با محوریت جذب حداکثری و دفع حداقلی انجام شود.
کفراشی با اشاره به اینکه انسانها ممکن است دچار اشتباه شوند گفت: باید سعی کنیم اشتباهات بهانه برخورد نشود و نیروها را به آسانی از دست ندهیم.
وی به وظایف کارکنان حراست اشاره کرد و گفت: وظیفه حراست تصمیم سازی است و از بین پیشنهادها باید بهترینها را انتخاب کرد و در این مسیر اعتمادسازی یک اصل است.
کفراشی افزود:اعتماد سرلوحه کار حراست هاست و هر چه اعتمادسازی شود فرآیند کار آرامتر و راحتر خواهد بود.
رئیس مرکز حراست وزارت آموزش وپرورش گفت:مسئولان حراست باید با حفظ کرامت نیروی انسانی مشکلات را جمع بندی و بدور از ایجاد استرس و اضطراب به مدیران گوشزد کنند.
وی به معضل آسیبهای اجتماعی بویژه در بین دانش آموزان اشاره کرد و ادامه داد: آنچه مضاف بر این آسیبها شده مشکلات فضاهای مجازی است که همه باید دست به دست هم دهیم و با مشارکت خانواده و مدرسه با این پدیده مقابله کنیم.
کفراشی اضافه کرد: مدیران نیز باید از مسئول حراست به عنوان بازوی قوی و چشم بینای مجموعه دستگاه استفاده و آنها را در تصمیم گیری دخالت دهند.
رئیس مرکز حراست وزارت آموزش و پرورش همچنین به عملکرد آموزش و پرورش استان اشاره کرد و گفت: به رغم مشکلات ویژه در استان آموزش وپرورش موفقیتهای خوبی کسب کرده که جای تقدیر وتشکر دارد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان هم گفت: دقت،صحت و سرعت در عملکرد وشعارهای اثرگذاری، تصمیم سازی، پاسخگویی، نقشهای پیشگیری از تخلفات و هشدار دهنده از اولویتهای کاری حراست است.
هادی زارع پور افزود: با اولویت حفظ کرامت انسانی وجود جو آرامش در حیطه آموزش و پرورش استان مهمترین دستاورد کارکردی حراست است.
وی به عملکرد آموزش وپرورش استان اشاره کرد و گفت:۶۰۰ نفراز دانش آموزان و فرهنگیان استان در مسابقات علمی، فرهنگی، هنری و ورزشی رتبه ملی کسب کردند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان ادامه داد: افزایش مدارس هیأت امنایی به ۶۰ مدرسه، کسب ۲۳ رتبه یک و دو رقمی کنکور سراسری در سالجاری، توسعه پژوهش سراهای دانش آموزی در تمامی مناطق، توسعه مدارس هوشمند به تعداد هزار و ۱۶۰ کلاس درس، افزایش حضور در جابربن حیان به تعداد ۵۰ هزار و ۸۸۸ نفر، کسب رتبه برتر ملی شوراهای آموزش وپرورش استان، کاهش ساعات حق التدریس از ۱۲ هزار ساعت به ۵ هزار ساعت از مهمترین موفقیتها وعملکردهای برجسته در آموزش وپرورش استان است.
وی افزود:مراکز یادگیری محلی سوادآموزی از ۴ به ۷ مرکز ومراکز راهنمایی و مشاور نیز به ۷ مرکز رسیده است.
هادی زارع پور بیان کرد:در ۴ جشنواره خیرین مدرسه ساز در ۴ سال گذشته خیرین بیش از ۶۴ میلیارد تومان به امر مقدس مدرسه سازی کمک کردند و ۱۶۷ فضای آموزشی ساخته شده و ۷۹ فضای پیش ساخته در استان توزیع شد.
وی گفت:۶۶ طرح مدرسه سازی با اعتبار ۵۸ میلیارد تومان در استان در دست اجرا است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان به عملکرد اداره حراست این مرکز اشاره کرد وگفت: کمیته پیشگیری از جعل، حضور در کمیتههای مختلف کاری، نشستهای فصلی و بازرسیهای موردی از عملکرد تلاشگران عرصه حراست آموزش وپرورش استان است.
رئیس اداره حراست آموزش وپرورش استان هم گفت: وجود و نهادینه شدن تفکر انقلابی در عملکردها یک اولویت و ضرورت است.
فریبا ملک زاده افزود: معلمان و دانش آموزان سرمایههای بزرگ انسانی هستند که باید با حفظ کرامت و حرمت آنها در مسیر خدمت و تحصیل با آنان سهیم باشیم.
معاون توسعه مدیریت وپشتیبانی آموزش وپرورش استان هم گفت: از مهمترین عملکردهای سال گذشته در بخش مالی پرداخت پاداش معوقه ویژه کارکنان مناطق محروم به میزان ۳۵۰ میلیارد ریال است.
اردشیر یاری افزود:پرداخت اضافه کار، وجود مشکل در برخی پرداختهای داخلی اداری و مشکلات کاری ناشی از آن از مهمترین مشکلات حوزه مالی است.
رئیس آموزش وپرورش گچساران به نمایندگی از رؤسای آموزش وپرورش استان نیز گفت: استقرار پایههای جدید تحصیلی در جهت اجرای سند تحول بنیادین بدلیل مشکلات ویژه در بخش نیروی انسانی و تجهیزات از مهمترین ضروریات قابل توجه است.
سیدظهیرالدین پورالحسینی افزود: فضای مجازی، آسیبهای اجتماعی و برخی مشکلات رفتاری دانش آموزان مسائلی است که باید در حد بیان وطرح موضوع نباشند و راهکارهای اجرایی برای رفع معضل ناشی از آنها ارائه شود.