پخش زنده
امروز: -
معاون ساخت آزادراههاي شرکت ساخت وتوسعه زيربناهاي حمل و نقل کشور گفت: نيازمند ساخت 5 هزار کيلومتر آزاد راه جديد هستيم که بايد با اصلاح مديريت ضمن حفظ سرمايه گذارن، نرخ عوارضي ها هم متناسب با خدمات به مردم باشد.
سيد حسين ميرشفيع در گفتگوي اختصاصي با خبرنگار خبرگزاري صداوسيما با اعلام اين خبر افزود: اگر بخواهيم سرمايه گذاري در حوزه ساخت آزاد راه تداوم يابد بايد امنيت سرمايه گذاري را با بازگشت سرمايه بر اساس گزارش درآمد هزينه در طول 18 تا 20 سال بهره برداري لحاظ کنيم.
وي با اشاره به افزايش نيافتن نرخ عوارضي در سال 96 و گله مندي سرمايه گذاران تصريح کرد: بعضي از آزاد راه ها همچون تهران تا تبريز نياز به بهسازي اساسي و سرمايه گذاري دارد و قطعا تغييراتي در نرخ عوارضي خواهد شد.
مير شفيع ادامه داد: هزينه هاي آزاد راه در حال حاضر از محل عوارضي و برخي تاسيسات جانبي تامين مي شود و اگر قرار باشد فشار فقط به سرمايه گذاران وارد شود سرمايه ها از اين حوزه خارج مي شود پس نرخ ها بايد متعادل باشد.
وي از نياز کشور به ساخت حدود 5 هزار کيلومتر آزادراه جديد خبر داد و گفت: بايد با اصلاح مديريت هزينه تمام شده آزاد راه پايين بيايد، منطق اقتصادي ساخت آزادراه ها با توجه به ميزان ترافيک عبوري لحاظ و همچنين سهمي از محل صرفه جويي سوخت طبق قانون در سرمايه گذاري ها ديده شود تا هزينه ها فقط در نرخ عوارضي جبران نشود.
مير شفيع درباره ورود دادستان قزوين به موضوع آزادراه قزوين - زنجان اظهار داشت: اختلاف قراردادي در خصوص دوران واگذاري بر اساس گزارش سازمان حسابرسي وجود داشت که در چند هفته اخير در توافق وزير راه با مديرعامل بانک ملي مقرر شد سرمايه گذاري لازم براي بهسازي کل آزاد راه انجام شود.