نقش تعامل اولیا و مدسه در تعالی تربیتی دانش آموزان
بهره گیری از توان بالقوه فکری و تخصصی والدین برای بهبود فعالیت دانش آموزان در مدارس ضروری است.
به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز کهگیلویه وبویراحمد، مدیرکل آموزش وپرورش درنشست شورای انجمن اولیاء ومربیان استان که در گچساران برگزار شد به نقش اولیاء در ارتباط بین خانه و مدرسه در رشد تربیتی و تحصیلی دانش آموزان اشاره کرد و گفت:رابطه خانه و مدرسه تعاملی دو جانبه است. هادی زارع پور با اشاره به اینکه باید از ظرفیت خانواده ها در مدارس استفاده شود ادامه داد: بهره گیری از توان فکری،علمی،مهارتی و تخصصی والدین دانش آموزان برای بهبود و ارتقاء برنامه ها و فعالیتهای دانش آموزان فرصتی ارزشمند در اختیار مدیران مدراس است.
وی بهره گیری از قانون شوارهای آموزش وپرورش،مجمع خیرین مدرسه ساز،قانون مدارس غیردولتی،هیأت امنایی و انجمن اولیاء ومربیان را از راههای توسعه مشارکت های مردمی دانست و گفت: استان ما در زمینه مدارس غیردولتی از میانگین کشوری جلوتر است و حدود 18 هزار دانش آموز در این مدارس به تحصیل مشغولند. در این نشست مدیرکل امور اجتماعی استانداری هم گفت: با توجه به اینکه اقشار مختلف در بین اولیای دانش آموزان وجود دارد می بایست در بحث آموزش خانواده ها از مدرسان توانمند و آگاه در این حوزه استفاده کرد. حجت الاسلام میرمحمدی افزود:تبادل اطلاعات بین اولیاء ضروری است و باید انجام شود. رئیس اداره انجمن اولیاء ومربیان استان هم گفت:شناخت ظرفیت ها و مهارت های اولیاء و استفاده بهینه از آن وظیفه انجمن است و باید نسبت به مطالبات اولیاء در قبال فرزندانشان حساسیت لازم را داشته باشیم. دکتر بشیری به اهمیت شوراهای دانش آموزی اشاره کرد و افزود:این شورا به منظور تقویت همکاری و مشارکت اولیاء در کانون تعدیل خانه و مدرسه تلاش می کند.