پخش زنده
امروز: -
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: تعاونیهای تامین نیاز فعال در کشور می توانند صنعت فرانچایزرا در کشور توسعه دهند.
حميد کلانتري در گفتگوي اختصاصي با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما افزود: درحال حاضر تعاوني هاي تامين نياز در کشور تمامي مراحل از تامين مواد اوليه، نظارت بر توليد، توزيع و فروش جمعي را انجام مي دهند که اگر اين تعاوني ها از استانداردهاي صنعت فرانچايز استفاده کنند مي توانند نقش سازنده تري در اقتصاد کشور ايفا کنند.
وي گفت: صنعت فرانچايز هنوز در ايران جايگاه خودش را پيدا نکرده اما بايد هرچه سريع تر به سمت توزيع شبکه اي کالا و خدمات برويم زيرا اين مساله ضمن حمايت از کسب و کارهاي نو براي مردم نيز اعتمادآفرين بوده و براي کالا و خدمات ايراني برند سازي مي کند.
کلانتري با اشاره به اينکه درحال حاضر در صنعت حمل و نقل تعاوني هاي يک تا هفده نمونه اي از صنعت فرانچايز را در کشور پياده کرده اند، افزود: بايد توليد و توزيع شبکه اي را در ديگر خدمات و توليدات هم به کار بگيريم.
وي در توضيح اين موضوع گفت: به عنوان مثال مي توان تعاوني هايي در صنعت زعفران يا در کيف و کفش و محصولات غذايي همچون خرما، کشمش و زيتون ايجاد کرد تا با فروش شبکه اي بتوانند برندسازي کنند و صنعت خود را توسعه بخشند.
معاون وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي، حوزه گردشگري را يکي ديگر از ظرفيت هاي کشور براي استفاده از صنعت فرانچايز عنوان کرد و افزود: درحال حاضر در جاده هاي کشور رستوران هاي زيادي وجود دارد که متاسفانه مردم از آنها استقبال نمي کنند اما اگر اين رستوران ها به يک برند تبديل شوند و به صورت شبکه اي فعاليت کنند هم اعتماد آفريني خواهد کرد و هم کسب و کارشان توسعه مي يابند و مردم نيز با خيال آسوده تر از محصول و خدمات آنها استفاده مي کنند.
کلانتري توسعه صنعت فرانچايز و برندسازي براي کالا و خدمات ايراني را يکي از راهکارهاي اصلي ايجاد اشتغال عنوان کرد و گفت: درحال حاضر افرادي که منابع مالي دارند به دليل ترسي که از آينده کسب و کار خود دارند اين منابع را در توليد سرمايه گذاري نمي کنند اما اگر يک گروه بزرگتر و يک برند شناخته شده از آنها حمايت کند و آينده کسب و کارشان را تضمين کند قطعا اين منابع جذب توليد شده که نتيجه آن ايجاد اشتغال است.