به گزارش
خبرگزاری صداو سیما مرکز خلیج فارس؛ محمد مهدی زاهدی در نشست با رؤسای ادارههای آموزش پرورش هرمزگان افزود: رونق تکنیکهای تست زنی باعث شده تا بیشتر سهمیه ورود به دانشگاههای بزرگ متعلق به شهرهای بزرگ مانند تهران و اصفهان باشد.
وی گفت: تعریف استانداردهای جایگزین کنکور و اختصاص امتیاز به مناطق محروم احتمال ورود دانش آموزان از این مناطق را به دانشگاههای برتر فراهم میکند.
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به توزیع نامتوازن حقوق و دستمزد میان کارکنان دولت افزود: با اجرای نظام رتبه بندی، حقوق معلمان و دیگر کارکنان آموزش و پرورش افزایش مییابد.
زاهدی افزود: مجلس از دولت خواسته تا بر اساس ماده ۶۳ برنامه ششم توسعه لایحه رتبه بندی معلمان را به مجلس ارائه کند.
وی گفت: بزودی جلسهای مشترک با حضور مدیران آموزش و پرورش هرمزگان و مسئولان سازمان اداری و استخدامی کشور و مسئولان وزرات آموزش و پرورش برگزار میشود.
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای نیز گفت: کنکور سراسری باعث نابودی نظام آموزشی و مانع اجرای سند تحول بنایدین آموزش و پرورش است.
میرحمایت میرزاده افزود: طبقه بندی مدارس به نمونه و شاهد و تیزهوشان منشاء بی عدالتی و رشد شکافهای آموزشی است.
وی گفت: مجلس از آموزش و پرورش درخواست دارد به جای استخدام نیروهای دانشگاهی ابتدا وضعیت نیروهای حق التدریس و نهضتیها را مشخص کند.
مدیر کل اداره نوسازی و تجهیز مدارس هرمزگان نیز گفت: یک سوم دانش آموزان هرمزگان در مدارس غیر استاندارد درس میخوانند.
احمدی افزود: هزار و ۹۰۰ مدرسه تخریبی در هرمزگان وجود دارد که برای تکمیل آنها به ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار لازم است.
احمدمرادی نماینده بندرعباس هم در این نشست گفت: باید از ظرفیت صنایع نفتی و گازی برای توسعه فضای آموزشی در استان استفاده کرد.
وی افزود: پرداخت حق مازاد هرمزگان از درآمدهای ملی نیز استان را بی نیاز از کمکهای مالی وزارتخانه میکند.
حسین هاشمی تختی دیگر نماینده بندرعباس نیز گفت: استان هرمزگان به علت مهاجرپذیری بالا و افزایش نرخ رشد جمعیت در آینده با کمبود نیروی انسانی مواجه میشود.
وی افزود: وزارتخانه برای افزایش تخصص و کارایی نظام آموزشی از استخدام نیروها و رشتههای غیرمتناسب در ردیفهای استخدامی آموزش و پرورش خودداری کند.