پخش زنده
امروز: -
بانک ملي ايران حمايت رسمي خود را از پيام رسان " بله " اعلام کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري صداو سيما؛ مسعود خاتوني معاون فناوري اطلاعات و شبکه ارتباطات بانک ملي در نشست خبري امروز خود با اشاره به اينکه نرم افزار اين پيام رسان محصول شرکت داده پردازي سداد(74 درصد سهام آن در اختيار بانک ملي) است، گفت: فرايند اجراي اين طرح از بهمن 94 آغاز شد و از دي پارسال راه اندازي آزمايشي آن شروع شد.
وي همينطور از رونمايي اين پيام رسان در تير امسال گفت و اينکه پس از رايزنيهاي مختلف بالاخره بانک مرکزي پذيرفت تا به عنوان يک امکان خاص عمليات بانکي از طريق اين پيام رسان انجام شود.
اين مسئول بانکي درباره عمليات بانکي که امکان اجرا از طريق اين پيام رسان بومي دارد گفت: کارت به کارت، شارژ تلفن همراه، پرداخت قبوض، قبض موبايل، عوارض خودرو و خروج از کشور و درخواست پول از جمله قابليت هاي بله است.
وي تعداد استفاده کنندگان از پيام رسان بله را در حال حاضر 10 تا 12 هزار نفر در روز خواند و درباره حجم تراکنش هاي آن گفت: هم اکنون روزانه 20 تا 30 هزار تراکنش با حجم 10 ميليارد تومان انجام مي شود.
خاتوني گفت: تاکنون بانکهاي ملي، تجارت، پارسيان، پاسارگاد، انصار، آينده، دي، حکمت ايرانيان، پست بانک، بانک شهر، کشاورزي و سينا به پيام رسان بله متصل شده اند.
پيام رسان "بله" براي کاربر داخلي و سامانه بانکي ارزش دارد
معاون بانک ملي در پاسخ به اين سوال که اين بانک با راه اندازي سامانه "بله" چگونه انتفاع کسب مي کند گفت: هزينه سالانه پرداخت پيامک هاي ارسالي تراکنش ها به ازاي هر فرد 10 هزار تومان است که با راه اندازي بله ديگر نيازي به پرداخت اين هزينه نخواهيم بود.
مسعود خاتوني معاون فناوري اطلاعات در شبکه هاي اطلاعات بانک ملي در نشست خبري امروز خاطر نشان کرد: علاوه بر اين مسافران خارج کشور به راحتي مي توانند از طريق اين پيام رسان تراکنش هاي مالي خود را انجام دهند که اين نيز براي بانک سودآور است.
وي تصريح کرد: در اين پيام رسان امکانات ويژه اي مانند پردخت اقساط تسهيلات در نظر گرفته شده که سررسيد اقساط را به مشتريان اعلام مي کند و مشتري با فشردن يک دکمه و ورود اسم رمز قسط خود را پرداخت مي کند که اين نيز از مراجعه حضوري مردم به شعب بانک جلوگيري مي کند.
وي درباره امنيت اين شبکه پيام رسان نيز گفت: دو لايه رمزنگاري در روي اين پيام رسان مستقر شده که امنيت آن را کامل تضمين مي کند و سرورهاي آن در داخل است و هيچ فردي به داده هاي آن دسترسي ندارد.
خاتوني توسعه شبکه پيام رسان بله را بر اساس نياز مشتري نامحدود دانست و گفت: در تلاشيم براي تغيير قابليت ها و شرايط سبد محصولات را کامل و فارغ از هر گونه محدوديت عرضه کنيم که اين موضوع مي تواند نياز هر فرد را بنا به خواسته اش برآورده کند.
وي درباره تعداد کاربراني که در حال حاضر اين شبکه پيام رسان مي تواند تحت پوشش قرار دهد گفت: هم اکنون 600 هزار نفر امکان استفاده از خدمات مختلف اين پيام رسان را دارند اما اين آمادگي وجود دارد که به هر تعداد کاربري که به شبکه افزوده مي شود تعداد سرورها را افزايش دهيم .
وي تصريح کرد: ظرفيت ما از تعداد استفاده کنندگان بايد يک و نيم تا دو ميليون بيشتر باشد تا بدون نگراني بتوانيم پاسخگوي مردم باشيم.
شبکه پيام رسان بله بر روي نرم افزارهاي اندرويد، آي او اس، ويندوز و لينوکس فعال است و به زودي امکان استقرار آن را بر روي دسکتاپ کامپيوترها فراهم مي شود.