پخش زنده
امروز: -
سامانه دریافت ،پیگیری و رسیدگی به شکایات متقاضیان صدور مجوزهای کسب و کار موسوم به سامانه دادور از فردا در تبریز آغاز به فعالیت می کند.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، معاون امور اقتصادی وزیر امور اقتصاد و دارایی امروز در نشست تبیین الزامات و کلیات این سامانه در تبریز گفت:یکی از بزرگترین مشکلات در کشور استعلامات مجوزهای کسب و کار است که مرکز ملی پایش محیط کسب و کار تلاش دارد نظام مجوز دهی کشور را به طور الکترونیکی یکپارچه کند.
میرشجاعیان افزود:افراد متقاضی درخواست های خود را وارد سامانه ی سام که هسته ی اصلی مرکز ملی پایش است می کنند و این درخواست ها به دستگاه های مربوطه ارسال می شود.
وی اضافه کرد: در کنار این سامانه اصلی زیرسامانه ی دادور نیز برای افرادی که نتوانسته اند مجوز بگیرند طراحی شده است تا شکایات خود را از دستگاه مورد نظر در این زیرسامانه قرار دهند و این شکایات به بالاترین مقام دستگاه و استانداران و مرکز ملی پایش ارسال می شود و دستگاه ها باید تا یک هفته به این شکایات رسیدگی کنند و پاسخ دهند.
معاون امور اقتصادی وزیر امور اقتصاد و دارایی افزود: زیر سامانه دیگر در کنار سامانه دادور زیر سامانه ی یاور است که میز خدمت و مرکز فوریت های محیط کسب و کار است و متقاضیان می توانند بدون مراجعه به دستگاهها سؤالات و ابهامات خود را در سامانه قرار دهند و در مدت 5 روز پاسخ بگیرند.
میرشجاعیان ایجاد ساختار یکپارچه،هوشمند و قابل نظارت ،بهینه سازی فرآیندهای صدور مجوزها،شناسایی گلوگاه های صدور مجوز ها،تسهیل و تسریع در صدور مجوزها و ایجاد بانک اطلاعاتی جامع از اطلاعات مجوزها را از مزایای راه اندازی این سامانه ها برشمرد.
وی گفت:سامانه ی دادور که زیرسامانه رسیدگی به شکایات اسیت در تبریز که پیشگام بهبود فضای کسب و کار است از فردا آغاز به فعالیت میکند و دیگر سامانه ها نیز تا پایان سال در تبریز و تمام استانها راه اندازی می شود.
نواداد معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی نیز گفت:متأسفانه فضای کسب و کار کشور و استان ما مطلوب نیست وامیدواریم با راه اندازی سامانه ی دادور و راه اندازی دیگر سامانه های مکمل در روزهای آینده شاهد بهبود فضای کسب و کار در استان باشیم.