پخش زنده
امروز: -
معاون شرکت ساخت و توسعه راهآهن گفت: در صورت رفع مشکلات کارخانه ذوب آهن اصفهان، ريل مورد نياز تامين مي شود.
به گزارش خبرگزاري صداو سيما صفارعلي ذاکري در نمايشگاه حمل و نقل در جمع خبرنگاران با بيان اين که اين کارخانه مشکلات اوليهاي در توليد ريل دارد ،افزود: اين کارخانه به ظرفيت حداقلي هم در توليد ريل نرسيده است.
وي با بيان اينکه ارتباط تنگاتنگي با کارخانه ذوب آهن در حوزه توليد ريل داريم، گفت: شرکت راهآهن جمهوري اسلامي ايران با ذوب آهن قرارداد ساخت 40 هزار تن ريل و ما توافق اوليه ساخت25 هزار تن ريل را داريم، اما شرط ما اين بود که محصول نهايي تاييد شده UIC60 را ببينيم و بعد قرارداد منعقد کنيم.
وي ادامه داد: مقدمات کار براي توليد ريل در داخل با استفاده از شمش فولادي هند و روسيه که براي تسهيل در توليد ريل داخل است انجام شده است.
وي گفت: امسال 5 طرح اقتصاد مقاومتي در حوزه ريلي تعريف شد که راهآهن تهران- همدان جزيي از آن بود و افتتاح شد.
وي افزود: ريلگذاري ملاير به کرمانشاه نيز در اوايل دولت قبل به پايان رسيد.
ذاکري گفت: در چند سال گذشته به طور ميانگين سالانه در کشور حداکثر 257 کيلومتر خط آهن ساخته شد، که اين رقم در 14 سال گذشته بطور ميانگين 174 کيلومتر بوده است .
وي افزود: امسال برنامه احداث 516 کيلومتر خط آهن داشتيم که 440 کيلومتر آن تکميل شد و رشد 86 درصدي دارد.
معاون ساخت و توسعه راهآهن شرکت ساخت درباره روند تکميل احداث خط آهن از ايستگاه باري همدان تا داخل شهر و ساخت ايستگاه مسافري در داخل گفت: ايستگاه باري همدان در حال تکميل است و پيشبيني ميشود تا ارديبهشت 97 فاز دوم ايستگاه به بهرهبرداري برسد.
وي ادامه داد: از ايستگاه باري به سمت شهر همدان دو کيلومتر خط به صورت ميخکوبي اجرا شده و شروع طرح را به پيمانکار ابلاغ کردهايم و 7 کيلومتر خط آهن در اين مسير به زودي به مناقصه گذارده خواهد شد.
معاون ساخت و توسعه راهآهن شرکت ساخت گفت: درخواست اعتبار براي راه آهن تهران - همدان- سنندج امسال 174 ميليارد تومان و در سال بعد 110 ميليارد تومان است.