پخش زنده
امروز: -
مديرعامل شرکت آزمايشگاه فني و مکانيک خاک وزارت راه و شهرسازي گفت: اين شرکت در فهرست واگذاري به بخش خصوصي است که با توجه به نظارت و کنترلي که در بخش خصوصي صورت نمي گيرد، زيان بزرگي در بخش طرح هاي بزرگ خواهد بود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري صداو سيما سید رضا حسینی در حاشيه نمايشگاه حملونقل، در جمع خبرنگاران گفت: تا زماني که جايگاه حاکميتي نظارت بر بخش خصوصي وجود نداشته باشد واگذاري آزمايشگاه اشتباه است.
وي افزود: در چند روز گذشته 30 درصد سهام شرکت آزمايشگاه به سهام عدالت اختصاص يافت که مجدداً از سهام عدالت به خودمان برگشت داده شد و فعلاً صددرصد سهام آزمايشگاه در اختيار ما و دولتي است اما قرار است در قالب خصوصيسازي واگذار شود.
حسینی افزود: شرکت آزمايشگاه فني و مکانيک خاک صددرصد دولتي و زيرمجموعه وزارت راه و شهرسازي است و عمده فعاليت آن انجام کنترلهاي کيفي و مقاومت مصالح در طرحهاي عمراني، آزاد راهها، جادهها، بزرگراهها، ساختوسازها، باند فرودگاه و ... است.
وي گفت: در شرکت آزمايشگاه فني و مهندسي مکانيک خاک مهندسان مشاور عمدتاً در حوزه راه و فرودگاه فعاليت ميکنند، مطالعات بهسازي راهها، و مديريت نگهداري راهها و فرودگاهها را برعهده داريم.
مديرعامل آزمايشگاه فني و مکانيک خاک گفت: با آزمايشگاههاي مربوطه در حوزههاي جادهاي با سازمان راهداري همکاري ميکنيم و در بخش نگهداري راهها و نظارت جهت اجراي طرح ها و کنترل کيفي فعاليتهايي انجام ميشود.
حسيني گفت: اين شرکت 2500 نفر پرسنل دارد و در 31 استان شعبه داريم، قدمت شرکت 60 سال است و سالانه 250 ميليارد تومان گردش مالي داريم و درآمد هزينهاي هستيم.
وي با تأکيد براينکه ضرورت دارد آزمايشگاههاي خصوصي کنترل فني و مکانيک خاک از سوي بخش دولتي نظارت شود، بيان داشت: ما بر آزمايشگاهها نظارت داريم و از مرحله دريافت گواهينامه تا نظارت بر اجرا فعاليت ميکنيم. در اين زمينه متأسفانه برخي آزمايشگاههاي خصوصي بدون نظارت دقيق فعاليت ميکنند.
وي همچنين يادآور شد: شرکت آزمايشگاه در قطعات مختلف پروژه آزاد راه تهران - شمال حضور دارد و کنترل رويههاي بتني را انجام ميدهيم.
مديرعامل آزمايشگاه فني و مکانيک خاک افزود: حدود 85 درصد هزينههاي شرکت، هزينههاي پرسنلي است و در سال گذشته طبق اسناد مالي 5 ميليارد تومان سود داشتهايم.