به گزارش
خبرگزاری صدا و سیما به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمد جواد آذری جهرمی درمراسم تقدیر از خادمان اربعین حسینی در حوزه ارتباطات با اشاره به اینکه آمارها نشان از رشد و بهبود کیفیت ارتباطات در داخل مرز ایران داشته است، گفت : البته جمعیت حاضر در اربعین نیز نسبت به سال های گذشته رشد بسیاری نشان می داد.
آذری جهرمی تصریح کرد: با تلاش اپراتورها و شرکت زیرساخت در نواحی مرزی کیفیت ارتباطات مناسب بوده و همچنین با ارایه سرویس وای فای در مرزهای استان های ایلام، کرمانشاه و خوزستان مشکل ارتباطی در این مناطق وجود نداشته است اما در داخل کشور عراق زائران از کیفیت ارتباطات شکایت داشتند.
وی با اشاره به اینکه برای ارائه خدمات ارتباطات با کیفیت در عراق با طرف عراقی توافقاتی انجام شده بود، تاکید کرد : به دلیل انجام نشدن این توافقات از طرف عراقی ارتباطات زوار ایرانی اربعین حسینی در مسیر نجف به کربلا مناسب نبود و زوار در این خصوص رضایت نداشتند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، تصریح کرد : در سال گذشته سرویس های مختلفی مانند وای فای رایگان در مسیر نجف به کربلا ارایه شده بود که به دلیل اینکه امسال امکان ارایه توسط اپراتورهای عراقی فراهم نشده بود، نارضایتی زوار را در پی داشت.
وی با تاکید به اینکه تمام این مشکلات باید به صورت جدی از هم اکنون پیگیری شود، افزود : دبیرخانه کارگروه ارتقای کیفیت ارتباطات در مراسم اربعین حسینی با حضور نمایندگان اپراتورها و دستگاه های مرتبط باید به صورت دائمی فعالیت کند و همچنین در مناسبت های مختلف نیز به دنبال ارتقای کیفیت ارتباطات باشد.
آذری جهرمی تصریح کرد: همچنین سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بوسیله سازمان تنظیم مقررات عراق این مشکلات را پیگیری کند .
وی با اعلام اینکه از سال آینده مرز چیلات در استان ایلام نیز برای تردد زوار اربعین بازگشایی می شود، تاکید کرد: اپراتورها و دستگاه ها مرتبط از هم اکنون برای تجهیز زیرساخت ها و نصب تجهیزات در این منطقه اقدام کنند تا در زمان بازگشایی این مرز ارتباطات در این منطقه با کیفیت مناسب برقرار باشد.
وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات در پایان سخنان خود با تشکر از اپراتورها و دستگاه ها متولی در این حوزه، افزود: با استفاده از تمام ظرفیت های کشور، ارایه خدمات به زوار اربعین در سال های آینده با کیفیت مناسب تری نسبت به امسال ارایه شود.
همچنین در ابتدای این جلسه اسماعیل رادکانی مسوول کارگروه ارتقای کیفیت ارتباطات اربعین حسینی با ارایه گزارشی وضعیت ارایه سرویس های ارتباطی در ایام اربعین حسینی را تشریح کرد و مدیران عامل اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل نیز گزارشی از اقدامات انجام شده خود برای بهبود کیفیت ارتباطات در این ایام ارایه دادند.
در این مراسم از مدیران اپراتورها و دستگاه ها که برای ارتقای کیفیت ارتباطات در ایام اربعین حسینی تلاش کردند، تقدیر شد.