هاشمی:
جمعیت تهران به زودی بیش از ۲۰ میلیون نفر میشود
رئیس شورای شهر تهران: جذابتر شدن تهران در طول تاریخ موجب شده است تا جمعیت این شهر همواره رو به افزایش رود.
به گزارش خبرنگار
خبرگزاری صداوسیما؛ محسن هاشمی در جلسه مشترک مسئولان استانی با اعضای شورای شهر تهران، ری و تجریش بخش عمده بدهی های شهرداری تهران به پیمانکاران و بانک ها را مربوط به حوزه حمل و نقل دانست و افزود: حدود یک سال از مصوبه دولت برای خرید 2 هزار واگن برای تهران و سایر کلانشهرها گذشته اما هنوز اقدامی صورت نگرفته است و برخی ناهماهنگی ها سبب کندی امور مترو و نیز توسعه حمل و نقل ریلی شده است.
رییس شورای شهر تهران با تاکید بر تعیین تکلیف عوارض پایدار این شهر، گفت: امروز آپارتمان ها در تهران سالیانه 10 تا 50 میلیون ریال حق شارژ سالیانه به مدیر ساختمان پرداخت می کنند، اما برای اداره شهر تهران هر واحد آپارتمانی تقریبا 1 میلیون ریال در طول سال عوارض می پردازد، عوارض منطقه ای تهران در 10 سال اخیر افزایشی نداشته است.
وی با بیان اینکه به زودی جمعیت ساکن تهران بیش از 20 میلیون نفر خواهد شد، افزود: جذاب تر شدن تهران در طول تاریخ موجب شده است تا جمعیت این شهر همواره رو به افزایش رود.
رییس شورای شهر تهران همچنین فراهم سازی امکانات ورزشی در شهرها را وظیفه دولت ها دانست و گفت: برغم این موضوع 80 درصد امکانات ورزشی شهر تهران توسط شهرداری تهران ساخته می شود.
محسن هاشمی با بیان اینکه ترافیک امروز تهران از داعش خطرناک تر است، افزود: همه تهران نشینان از این ترافیک کلافه شده اند، در حالی که بخشی از این ترافیک نیز به دلیل غفلت از حمل و نقل حاشیه ای و حومه تهران و کوتاهی دولت ها است.
وی ادامه داد: هم اکنون روزانه 750 هزار خودرو از حومه به شهر تهران وارد و سبب افزایش ترافیک می شود که پیش بینی می کنیم، این تعداد خودرو در 10 سال آینده به روزانه 3 میلیون برسد، تهران برای نجات از ترافیک به احداث 256 ایستگاه مترو و 4 خط جدید نیاز دارد، که البته به تصویب رسیده است.
هاشمی تاکید کرد: امروز زیر ساخت آماده شده و مترو تهران قابلیت خدمات رسانی به 7 میلیون نفر را در روز دارد، اما به دلیل تجهیز نشدن مترو توسط دولت ها، اکنون روزانه 2 میلیون سفر از طریق خطوط مترو صورت می پذیرد.
رئیس پارلمان شهر تهران با تاکید بر ضرورت اصلاح بافت فرسوده تهران تصریح کرد: نوسازی 3 تا 4 هزار بافت فرسوده در کلان شهر تهران به تسهیلات بانکی نیاز دارد، که البته باید این اصلاح در قالب طرح جامع تهران صورت بگیرد که این طرح در اختیار وزارت راه و شهرسازی است، بافت فرسوده باید با اتکاء به روش های جدید و با استفاده از تجارب کشورهای موفق در این زمینه احیاء شود، برج باغ ها موجب کشیده شدن سرمایه های عظیم تهران به سمت شمال شهر شده است که در این میان دولت و شورای عالی شهرسازی نقش اصلی را داشتند.
هاشمی با بیان این که شورای شهر برای ورود به ساخت مدرسه بحثی ندارد، گفت: مناطق جدید تهران، از جمله منطقه 22 نیازمند تعداد زیادی مدرسه است.