مدیر کل آموزش و پرورش در سفر به دیشموک از اجرای طرح بازدید و نظارت دورهای از مراکز آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کهگیلویه و بویراحمد، مدیر کل آموزش و پرورش استان که به همراه جمعی از معاونان و کارشناسان آموزش و پرورش از مدارس منطقه دیشموک بازدید کرد، گفت: طرح نظارت جامع و بازدید دورهای از مراکز آموزش و پرورش مناطق و شهرستانها یکی از برنامههای آموزش وپرورش استان است. هادی زراعپور افزود: ۵ گروه در این طرح با بازدیدهای دورهای از مراکز آموزش و پرورش نقاط مختلف استان، مسائل آموزشی، پرورشی، مالی، اداری و سایر موارد را بررسی میکنند. وی بیان کرد: پس از بررسی مشکلات هر منطقه توسط کارگروههای آموزشی و کارشناسان، مسائل و مشکلات مناطق پیگیری و رفع میشود. مدیرکل آموزشوپرورش استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه عمده مشکلات مدارس منطقه دیشموک بررسی شد، اضافه کرد: احداث خوابگاه دانشآموزی، کمبود سرانه مدارس، کمبود تجهیزات و کمبود فضای فیزیکی در برخی از مدارس دیشموک از دغدغههای اصلی آموزش و پرورش در این منطقه است. زراعپور اضافه کرد: یکی از دغدههای ما در خصوص تخصصی کردن دروس بود که طی این دو سال تحقق پیدا کرده و در این خصوص مشکلات تخصصی کردن دروس رفع و نگرانیها در این مورد برطرف شد. وی به طرح مصباحالهدی (امامشناسی) نیز اشاره کرد و گفت: در این طرح هرساله دانش آموزان و فرهنگیان با سیره عملی ائمه اطهار بیشتر آشنا میشوند. زارعپور برگزاری مسابقات قرآن، نماز و عترت را از دیگر برنامههای این اداره برای دانشآموزان عنوان کرد و گفت: برگزاری این مسابقات از سال ۹۳ تا به حال مورد استقبال پرشور دانش آموزان در این استان قرار گرفت تا جایی که رتبه سوم و چهارم کشوری را به خود اختصاص دادهایم. امام جمعه دیشموک هم ضمن قدردانی از مدیرکل آموزش و پرورش برای بررسی مسائل و مشکلات مدارس این منطقه گفت: زمینه آموزش در برخی مناطق دیشموک مساعد نیست. حجتالاسلام علیاکبر راوند افزود: زمینه آموزش باید در دیشموک مهیا شود و این زمینه آرامش باید با ثبات مدیریت امکانپذیر باشد. وی اذعان کرد: ترک تحصیل دانش آموزان یکی از مهمترین مشکلات منطقه دیشموک است که در یکی از روستاها تا به حال دانش آموزان دختر زیادی ترکتحصیل کردهاند. وی از مدیرکل آموزش و پرورش استان خواست در خصوص سرانه مدارس به این منطقه به خاطر فقر و محرومیت نگاه ویژهای داشته باشد.