پخش زنده
امروز: -
این روزها، در دیالوگ های روزمره، در بازنشرهای فضای مجازی و خلاصه هر آنچه که می خواهند طبقه خاصی را از مردم عادی جامعه جدا کنند کلمه "لاکچری" به چشم می خورد. در گشت وگذار امروز سری می زنیم به کارهایی که این روزها، آدم های به نوعی خاص برای لاکچری بودن به آن تن می دهند.
به گزارش سرویس فضای مجازی خبرگزاری صدا و سیما؛ کلمه لاکچری را زیاد می شنوید، در دیالوگ های روزمره، در بازنشرهای فضای مجازی و خلاصه هر آنچه که می خواهند ،طبقه ای نوظهور، خود را از عموم مردم جامعه جدا کنند این کلمه به چشم می خورد. در گشت وگذار امروز سری می زنیم به کارهایی که مردم برای لاکچری بودن به آن تن می دهند که فقط مختص ایران هم نیست بلکه برندهای لاکچری در سرتاسر دنیا مشتریان خاص خودشان را دارند و حس غرور و اعتماد به نفس بالایی را برای مشتریانشان به همراه دارند.
لوکس یک واژه لاتین به معنای تجملی است که از قدیم الایام برای سبکی از زندگی خاص در جامعه استفاده می شده است که در سال های اخیر، این واژه خارجی در فرهنگ ایرانی تغییراتی کرده و به صورت لاکچری تلفظ می شود.
در این سبک زندگی فرد ترجیح می دهد، اجناس مارک دار و گرانقیمت را بخرد یا این که با صرف هزینه گزاف کارهایی را انجام دهد که همه مردم قادر به انجام آن نیستند.
اگر در قدیم، عمل بینی، سوار شدن ماشین های مختلف خارجی و... نشانی از خاص بودن صاحبش را نشان می داد، در سال های اخیر با رونق فضای مجازی و امکان دیده شدن بیشتر کاربران در این فضا، لوکس گرایی و خاص شدن شکل دیگری به خود گرفته است.
در این سالها که اینستاگرام وکانال های تلگرام این امکان را به کاربران برای دیده شدن داده اند، جامعه مجازی، هر روز شاهد پدیده برای عرضه آدمهایی که است ک دوست دارند هم خاص باشند وهم دیده شوند وهم پولدار به نظر بیایند.
از خرید وسایل شخصی میلیونی تا مسافرت های آنچنانی و جشن های تولد و عروسی گرانقیمت گرفته تا همبرگر لاکچری و سیگار با روکش طلا برای نشان دادن ثروت ، حتی پستانک های طلای نوزدان و این اواخر عکس و کپشنی در فضای مجازی باز نشر می شود که خبر از کاشت نگین هایی هفت میلیونی در چشم می دهد که «دغدغه جدید میلیونرهای تهران» نام گرفته و شاید از خودمان بپرسیم خاص بودن به چه قیمتی .
شاید تا امروز، «شو آف های » مجازی به جیب کاربران برای تفاخر ضرر می رساند وبس ، ولی با آمدن این عکس ها بیم آن می رود که خودنمایی های اجتماعی وارد فاز جدیدی شده است که سلامتی «لاکچری پسندان» را نشانه گرفته است .
این در حالی است که تازگی ها، زمزمه هایی هم برای تغییر رنگ چشم به گوش می رسد و گویا این سبک زندگی داستان دنباله داری است که انتها ندارد.
خودنمایی، شوآف، تفاخر، لوکس گرایی وهر آنچه که نامش را بگذاریم ،به نظر می رسد،بهتر است بگوییم،لاکچری بودن ،دریاچه نمکی است که هر آن کس که به ساحل آن پا می گذارد هر روز تشنه تر از روز قبل می شود و در این دریای شور خودنمایی فرو می رود.
کمی مواظب غرق شدنمان باشیم .