پخش زنده
امروز: -
جعفری گفت: اتصال خراسان جنوبی به شبکه ریلی از اولویت های وزارت راه و شهرسازی است و توجیه اقتصادی دارد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، وی افزود: این استان به دلیل اینکه در کریدور ترانزیتی به افغانستان و آسیای میانه قرار دارد از اهمیت ویژه ای برای وزارت راه و شهرسازی برخوردار است.
مدیر کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با اشاره به انجام مطالعات مرحله یک راه آهن استان، حدفاصل زاهدان - بیرجند- گناباد - ایستگاه یونسی بجستان به طول 700 کیلومتر گفت: مطالعات مرحله دوم نیز در 2 قطعه شامل 23 کیلومتر از بیرجند به قاین و 47 کیلومتر از ایستگاه یونسی بجستان به سمت گناباد انجام شده است.
جعفری افزود: پیمانکار ایستگاه یونسی بجستان به سمت گناباد مشخص شده است و وی که بومی خراسان جنوبیست در حال تجهیز کارگاه خود برای آغاز عملیات اجرایی و زیرسازی این قطعه است.
وی گفت: پس از زیر سازی در صورت اعلام آمادگی سرمایه گذار، ساخت خطوط ریلی واگذار می شود.
وزیر راه چند روز پیش گفته بود : هرچند توسعه شبکه ریلی در کشور خوب است اما اتصال برخی مراکز استانها به شبکه ریلی توجیه اقتصادی ندارد.
عباس آخوندی از مراکز استانهایی که از نگاه او اتصالشان به شبکه ریلی صرفه اقتصادی ندارد نام نبرده بود.
براساس اعلام مقامات استانداری خراسان جنوبی این طرح در سال گذشته 88 میلیارد ریال اعتبار داشته و کسری اعتبار این پروژه در سال های 93 و 94 نیز تامین شده است.
هزینه طرح 47کیلومتری ایستگاه یونسی بجستان– گناباد، 546 میلیارد ریال و برآورد اعتبار مورد نیاز برای اجرای محور بیرجند به طول 22 کیلومتر نیز 410 میلیارد ریال است.