پخش زنده
امروز: -
معاون صادرات و امور بین الملل گروه سایپا خبر گفت:نخستین بار محصولات جدید سایپا همزمان با بازار داخل در بازارهای صادراتی عرضه خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛ محسن جوان گفت : به همین منظور همزمان با تولید و عرضه محصول جدید ساینا اتوماتیک و کوئیک در داخل کشور، این خودرو در بازارهای صادراتی نیز عرضه خواهد شد.
معاون صادرات و امور بین الملل گروه سایپا گفت : ساینا اتوماتیک تاکنون در چند نمایشگاه بین المللی خارجی در دید بازدیدکنندگان قرار گرفته که با استقبال بسیار خوبی رو به رو بوده است.
محسن جوان گفت : استراتژی گروه سایپا در حوزه صادرات بر مبنای سیاست گذاری کلی صنعت خودروی کشور، دستیابی به صادرات 30 درصدی از محصولات تولیدی مطابق با برنامه 1404 است.
براساس اصول بازاریابی، اولین اصل در صادرات خودرو، اصل محصول است به این معنی که با تنوع در سبد محصولات بتوانیم پاسخگوی نیازهای به روز مشتریان در بازارهای هدف باشیم که خوشبختانه با تغییر رویکرد در برنامه های توسعه محصول سایپا برغم همه مشکلات اقتصادی، تحول مالی خوبی در گروه سایپا انجام شده و در آینده شاهد تنوع سبد محصولات و عرضه خودروهای جدید متناسب با استانداردهای روز دنیا و مجهز به آپشن های متنوع خواهیم بود.
محسن جوان اظهار داشت : توسعه محصول در سایپابا روند مناسب و با شتاب خوبی پیش میرود. وقتی که محصولات جدید در قالب برنامه مشخص به بازار عرضه می شود به سرعت در سبد صادرات گروه قرار می گیرد و با توجه به ضرورت بروزآوری محصولات برای حضور در بازارهای جهانی، خواهیم توانست به نیازهای مشتریان پاسخ دهیم و با عرضه محصولات جدیدتر چرخه حضور گروه سایپا در بازارهای صادراتی با قوت بیشتری استمرار خواهد یافت.
وی گفت : سهم عمده صادرات خودرویی گروه سایپا، مربوط به خانواده پراید است و در سال های اخیر خودروی تیبا صندوقدار و تیبا هاچ بک نیز به سبد محصولات صادراتی سایپا اضافه شده اند.
وی تاکید کرد : با توجه به پلتفرم های جدید سایپا که در آینده ای نزدیک وارد بازار خواهد شد، حضور سایپا در بازارهای صادراتی حجم وسیع تری از تقاضاها را پاسخ خواهد داد و صادرات سایپا به شرایط مطلوب تری خواهد رسید.
وی افزود : از مجموع 70 میلیون خودروی سواری که در سال 2017در جهان تولید خواهد شد گرفتن سهم صادرات با توجه به محدودیت های مختلف کار بسیار سخت و پیچیده ای است اما گروه سایپا با تنوع در محصولات تولیدی خواهد توانست سهم عمده ای از بازار صادرات خودرو کشور را مانند یک دهه گذشته از آن خود کند چنانکه برغم کاهش صادرات خودرو وقطعات در شش ماه ابتدایی سال 96، گروه خودروسازی سایپا همچنان سهم 70درصدی از مجموع صادرات کل کشور را در اختیار دارد.
گروه سایپا تاکنون در بازار خاورمیانه در کشورهای عراق، سوریه، لبنان و در آسیای میانه در کشورهای آذربایجان، ارمنستان، ترکمنستان، ازبکستان و در آفریقا در کشورهای مصر، تونس، لیبی( قبل از جنگ)، الجزایر، سنگال، ساحل عاج، سودان و جیبوتی و در آمریکای لاتین در کشور ونزوئلا حضور فعال و چشمگیری داشته است و این حضور، با قوت بیشتری ادامه خواهد یافت.
محسن جوان گفت : برای ورود به بازارهای پایدار و بزرگ نیازمند فراهم آوردن اسباب بزرگی هستیم و برای اینکه بتوانیم وارد بازارهای بزرگ جهانی شویم قدم اول این است که وارد دروازه ورود به این بازارها شویم به عبارت دیگر باید بتوانیم وارد بازار کشورهای روسیه، ترکیه و کشورهای شرق اروپا شویم و بعد از ایجاد استانداردهای روز دنیا در خودروهای تولیدی و تنوع محصولات،خواهیم توانست وارد بازارهای بزرگ تر شویم و با این روش به تیراژ بالاتر در صادرات دست خواهیم یافت.
وی افزود : مشکلات اقتصادی، حضور داعش و ناآرامی داخلی و وابستگی اقتصاد بازارهای صادراتی سایپا به نفت از مشکلاتی بود که صادرات را کاهش داد. عمده بازارهای صادراتی سایپا، بازارهای فرصت بوده که حضور داعش در کشورهای منطقه از جمله عراق و سوریه، بازارهای سایپا را به شدت تحت تاثیر قرار داده است و همچنین کاهش قیمت نفت باعث کاهش صادرات خودرو به بازارهای آذربایجان و ونزوئلاشده است.
وی اعلام کرد : راه اندازی خطوط تولید سایپا در الجزایر از یک سال گذشته آغاز شده است و صادرات به الجزایر براساس سیاست های تشویقی آن کشور در ایجاد خطوط تولید، با تکمیل خط تولید سایپا در این کشور تا دو ماه آینده آغاز خواهد شدو پیش بینی می شود بازار الجزایر فرصت بسیار خوبی برای صادرات محصولات تولیدی گروه سایپا باشد.
گروه سایپا علاوه بر صادرات خودرو، در بخش صادرات قطعات خودرو نیز به دو صورت فعال است. قطعاتی که فناوری ساخت آنها در گروه سایپا وجود دارد به کشورهایی مانند ترکیه، ایتالیا و اسپانیا صادر می شودو از سال 1389 تاکنون رتبه اول صادرات خودرو کشور را به خود اختصاص داده ایم.