پخش زنده
امروز: -
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ شرکت های تولید کننده مواد غذایی ناسالم در انگلیس، 27 برابر بودجه تبلیغات درباره مواد غذایی سالم در این کشور، خرج تبلیغات می کنند.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از لندن، تارنمای روزنامه دیلی میل نوشت 18 شرکت انگلیسی که بیش ترین مواد خوراکی ناسالم همچون نوشابه گازدار، سیب زمینی سرخ شده، شکولات و نوشابه های انرژی زای مملو از شکر تولید می کنند، پارسال 143 میلیون پوند برای تبلیغ محصولات ناسالم خود هزینه کردند در حالی که بودجه دولت انگلیس برای ترویج خوراکی های سالم، 5 میلیون و دویست هزار پوند بود.
به نوشته دیلی میل، شرکت های کوکاکولا، کدبری (Cadbury) و گالاکسی (Galaxy)، هر یک با هزینه ای ده میلیون پوندی، پارسال بیش ترین تبلیغات را در انگلیس به منظور فروش محصولات خوراکی ناسالم صورت دادند.
دیلی میل نوشت در مقایسه با هزینه تبلیغات خوراکی های ناسالم در سال 2015، پارسال شرکت های تولید کننده این خوراکی ها، 13 درصد بیش تر برای تبلیغ خرج کردند.
دیلی میل افزود ، در میان یکصد نشان تجاری که بیش ترین تبلیغات را پارسال در انگلیس صورت دادند، 18 شرکت تولید کننده خوراکی ها ناسالم قرار داشتند.
سازمان پژوهش سرطان در انگلیس (Cancer Research UK) دریافته است تبلیغات شرکت های تولید کننده خوراکی های ناسالم موجب می شود تا کودکان، احساس گرسنگی کنند و برای خوردن خوراکی ها ناسالم، ترغیب شوند. این سازمان در صدد است حمایت شرکت های تولید کننده خوراکی های ناسالم، از تیم های ورزشی و تبلیغت در مراکز گردشگری و مدارس، ممنوع شود.
پژوهشگران دانشگاه امپریال کالج انگلیس نیز اعلام کردند پارسال چهار میلیون و پانصد و سی هزار کودک در این کشور، از چاقی یا اضافه وزن