قصد مجدد شرکتهای وابسته به فولکس واگن برای آغاز فعالیت ها در ایران ؛
تمایل شرکت های آلمانی برای ورود به بازار کشورمان
نشریه الگماینر در گزارشی از تمایل شرکت مهندسی بزرگ آلمانی مان دیزل و توربو وابسته به شرکت خودروسازی فولکس واگن برای ورود به بازار ایران خبر داد.
به گزارش سرویس بین الملل
خبرگزاری صدا و سیما ؛ نشریه الگماینر در گزارشی از تمایل شرکت مهندسی بزرگ آلمانی وابسته به شرکت خودروسازی فولکس واگن برای ورود به بازار ایران خبر داد.
رسانه های دولتی ایرانی روز یکشنبه اعلام کردند یکی از زیرشاخه های مهندسی شرکت بزرگ خودروسازی فولکس واگن اعلام کرد قصد آغاز مجدد فعالیت هایش را در ایران دارد.
گبی بی هانا معاون و رئیس منطقه ای شرکت مان دیزل و توربو MAN Diesel & Turbo -که موتورهای دیزلی برای استفاده دریایی و زمینی در سطح انبوه تولید می کند- ایران را به عنوان «بزرگترین بازار رشد برای ما» توصیف کرد.
هانا گفت: «ما در ایران بسیار فعال هستیم. ما فعالیت های شرکت خود را در این کشور آغاز کرده ایم که مان ایران پاور MAN Iran Power نام دارد.» او افزود: «ما ایران را مد نظر داریم و همه موضوعات سیاسی را به کناری گذاشته ایم. این کشور به مثابه یک بازار بزرگ برای ماست.»
شرکت فولکس واگن از سال دو هزار و دوازده، -زمانی که هفتاد و پنج درصد از حق رأی این شرکت را به دست آورد-، سهامدار اصلی شرمت متن MAN مستقر در آگسبورگ محسوب می شود. شرکت مان سالانه بیش از پانزده میلیارد دلار درآمد دارد و بیش از پنجاه و سه هزار کارمند در سراسر جهان دارد.
شرکت مادر مان نیز بار دیگر وارد ایران شده است. در ماه ژوئیه، شرکت فولکس واگن اعلام کرد مدل های تیگوآن و پاسات خود را به ایران صادر خواهد کرد. در مجموع، آلمان در پی برداشتن تحریم های بین المللی اعمال شده بر رژیم ایران پس از دست یابی به توافق هسته ای در سال دو هزار و پانزده، همچنان یکی از سودآورترین شرکای تجاری ایران محسوب می شود. صادرات آلمان تنها ظرف شش ماه افزایش یافت و به یک میلیارد و سیصد میلیون دلار رسید.
با این حال، اووه لوبر مدیر اجرایی شرکت مان اعلام کرد بخش بانکی ایران -که جامعه بین المللی به سبب فعالیت های ایران که شامل تأمین مالی تروریسم و پولشویی می شود همچنان تمایل به ارتباط با آن ندارد- هر گونه تلاش برای سرمایه گذاری آلمان در این کشور را کند می کند. او گفت: «تا زمانی که آنها مشکلات بانکی خود را حل و فصل نکنند، این مسائل همچنان به قوت خود باقی خواهد ماند.»
مان اعلام کرد کارخانه ای را در ایران برای تولید موتورهای توربو در اختیار گرفته است که انرژی را از مایعات به انرژی مکانیکی تبدیل می کند. دیگر شرکت های مهم آلمان در ایران همانند کراپ، زیمنس و مرسدس نیز با نگرانی های مشابهی مواجه هستند.
این نشریه نوشت شرکت مان توانست با ظهور حاکمیت نازی ها در دهه هزار و نهصد و سی، از فروپاشی نجات یابد. طی جنگ جهانی دوم، چهل درصد از تانک های آلمانی در کارخانه های مان در نورنبرگ تولید شدند.