ضرورت ارتباطهای میان رشتهای برای آموزش رباتیک
نماینده شرکت «فیشرتکنیک» در ایران خواستار برگزاری کارگاههای رباتیک و ارتباط میان رشتهای با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شد.
![](/files/fa/news/1396/5/26/1279536_506.jpg)
به گزارش
خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی کانون، کارگاه مقدماتی رباتیک برای مربیان، دیروز در حاشیه سومین جشنواره ملی اسباببازی برگزار شد.
این کارگاه طی روزهای آینده نیز ادامه خواهد داشت و گروههای مختلف مربیان کانون با شیوههای استفاده از این علم در مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آشنا میشوند.
نادر بختیار به تشریح تولیدات «فیشر تکنیک» پرداخت و دلیل مطلوبیت این کالا را رویکرد صنعتی آن دانست که در آینده سبب ادامه مسیر کودکان در بخش صنعت میشود.
وی در معرفی این شرکت گفت: «فیشر تکنیک» یک شرکت آلمانی است که نخستین تولیدات خود را به صورت خیریه به مؤسسههای مردمی اهدا کرد و از سال دوم توانست پلههای ترقی را طی کند. تولیدات این شرکت، عمومی، آموزشی و ویژهی کودکان است.
وی درباره درجهبندی این محصولات گفت: افراد در چند درجه آماتور، پیشرفته، حرفهای، رباتیک میتوانند این اسباب بازیها را بسازند یا به کار گیرند.
وی ویژگی محصولات این شرکت را عرضه گروهی قطعات دانست که سبب ساخت ماشینهای مختلف میشود.
بختیار در ادامه به شیوه عملکرد وسایل هوشمند «فیشر تکنیک» پرداخت و پس از آن از حاضران خواست تا در کنار هم، ساخت یک توربین بادی را تجربه کنند.
در ادامه مربیان حاضر در جلسه با کمک نوجوانان میهمان که در حوزه رباتیک فعالیت میکردند توربینی برای تولید برق ساختند.
بختیار پس از این تجربه به تفصیل درباره ابزارهایی سخن گفت که هر مربی قادر به ساخت و ارایه آن است.
در ادامه این کارگاه مربیان شرکت کننده نظرهای خود را ارائه دادند.
نگین صدریزاده کارشناس ادبی استان تهران گفت: توازن، تعادل و... مسائلی است که در علوم انسانی نیز وجود دارد. اما بحث بیشتر خشک و سنگین است. اگر بشود این دو را به هم پیوند زد و بچههایی که کلاس رباتیک را تجربه میکنند بتوانند به فضای علوم انسانی نیز نزدیک شوند و بتوان مهارتهای زندگی را به هردو گروه آموزش داد به طور قطع و یقین اتفاق بهتری رخ خواهد داد.
بختیار اعلام کرد که هدف از مشارکت «فیشر تکنیک» شکلگیری ارتباطی میان رشتهای است و پیشتر نیز جلسههای رباتیک در کانون اجرایی شده است با این حال اشاعه کارگاهی این علم میتواند بسیار مؤثر باشد.
این کارگاه در دیگر روزهای جشنواره نیز برای سایر مربیان مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به اجرا در خواهد آمد.