بازاریابی و فروش؛ مشکل اصلی صنایع دستی کشور
معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گفت: بهترین کمکی که صدا و سیما میتواند انجام دهد الگوهای مصرف صنایع دستی را ترویج کند و در برنامههای پرمخاطب نشان بدهد.
به گزارش خبرنگار
خبرگزاری صدا و سیما؛ بهمن نامور مطلق در نشست خبری تولید مستند «دست آفریدهها» که امروز در سازمان میراث فرهنگی برگزار شد گفت: در ستاد میراث فرهنگی و گردشگری از نظر مالی آنقدر دستمان باز نیست و استانها با توجه به احساس مسؤولیتی که داشتند سرمایه گذاری کردند و از ۳۰ برنامه «دست آفریدهها» حمایت کرده اند چه از نظر مالی و معنوی که باعث بالا رفتن کیفیت تولید خواهد شد.
وی افزود: همکاری سازمان صدا و سیما با سازمان گردشگری باید بیش از اینها باشد زیرا ما با دو وضع خلاق رو به رو هستیم که ارتباط تنگاتنگی به هم دارند، شبکههای مختلف همکاریهای زیادی داشتند و ما به رسانهها و آنها به ما نیاز دارند چرا که تعاملی دو طرفه است و ما را تکثیر و توضیح میکنند و میتوانیم یک تصویر تازهای از صنایع دستی نشان بدهیم زیرا هنوز سرشت صنایع دستی تغییری نکرده است.
وی افزود: با توجه به اینکه مشکل اصلی صنایع دستی فروش آن است و تلاش داریم تا از تولید محور به مصرف محور برود و نیاز داریم تا بیشتر الگوسازی کنیم.
معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور تصریح کرد: بهترین کمکی که صدا و سیما میتواند انجام دهد الگوهای مصرف صنایع دستی را ترویج کند و در برنامههای پرمخاطب بتوانند آنها را ترویج و تبلیغ کند اگر بتوانیم از صنایع دستی در زندگی محیطی خود بیشتر استفاده کنیم میتواند فرهنگ سازی مفیدی در جامعه و خانوادهها انجام گیرد.