به گزارش
خبرگزاری صدا و سیما؛ محمدرضا ملاصالحی در برنامه «روی خط اقتصاد» رادیو اقتصاد افزود: وزارت جهاد کشاورزی همواره در بحث تامین پروتئین حیوانی در مقاطع میان مدت و درازمدت به دو نکته اساسی (ارتقای سطح بهره وری و ترویج تفکر تولید صادرات محور) تاکید جدی داشته است.
وی در ادامه با اعلام اینکه ایران خود یک بازار بزرگی برای مصرف فرآورده های پروتئین حیوانی به شمار می رود، اظهار داشت: اگر محصولات دامی با هدف کیفیت صادراتی تولید شود هم برای بازار داخلی مناسب است و هم امکان حضور پر رنگ تولید کنندگان داخلی را در بازارهای جهانی فراهم می کند.
رییس مرکز اصلاح نژاد دام و بهبود تولیدات دامی گفت: ایران در بخش فرآورده های لبنی حضور خوبی در بازار کشورهای همجوار به ویژه روسیه و خاور دور دارد و امید می رود این تلاش ها روز به روز گسترش پیدا کند.
وی همچنین افزود: جمهوری اسلامی در دو دهه گذشته از جمله واردکنندگان عمده مواد لبنی، گوشت مرغ و گوشت قرمز در دنیا بود.
ملاصالحی تصریح کرد: خوشبختانه ایران امروز با توجه به سرمایه گذاری های صورت گرفته و تلاش وافر متخصصان داخلی در زمره صادرکنندگان گوشت مرغ، لبنیات و غیره در جهان قرار دارد.
وی گفت : امسال افزون بر 450 هزار تن انواع فرآورده های لبنی از ایران به مقصد بازارهای بین المللی روی ریل صادرات قرار گرفته است.
رییس مرکز اصلاح نژاد دام و بهبود تولیدات دامی افزود: محصولات دامی ایران به لحاظ کمیت و کیفیت از رشد قابل توجهی برخوردار بوده و به سمت تحولی رو به جلو در حال حرکت است.
وی در مصاحبه با رادیو اقتصاد تاکید کرد : نگاه صادراتی به تولید کمک خواهد کرد به اینکه کیفیت به نحوی ارتقا یابد که هم برای بازار داخلی و هم بازار صادراتی ارزشمند باشد.