آغاز به کار سامانه جامع بانک اطلاعاتی شکار به عنوان مرجع صدور پروانه
مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست: سامانه جامع بانک اطلاعاتی شکار و صید در راستای ضرورت توسعه دولت الکترونیک و با هدف ایجاد سیستم یکپارچه کشوری برای ثبت الکترونیکی درخواست صدور پروانه شکار و صید راه اندازی شده است.
علی تیموری در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار
خبرگزاری صداوسیما با بیان اینکه راه اندازی سامانه جامع شکار و صید در راستای ضرورت توسعه دولت الکترونیک در دستور کار قرار گرفت، افزود: این سامانه با همکاری اداره کل حفاظت و مدیریت شکار و صید، دفتر پشتیبانی، فنی مهندسی و فناوری اطلاعات و دفاتر پیشخوان دولت راه اندازی شد.
وی هدف از راه اندازی این سامانه ایجاد سیستم یکپارچه کشوری برای ثبت الکترونیکی درخواست صدور پروانه شکار و صید به منظور کاهش مراجعات، کاهش ضریب خطا در اعمال محرومیت ها، دسترسی به بانک اطلاعات متخلفان شکار و صید در تمام کشور، ثبت پروانه های صادره، ثبت دفاتر شناسایی شکارچیان و روند تمدید آن ها دانست.
مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اطلاعات لازم جهت بارگذاری در بانک های اطلاعاتی سراسری گفت: این اطلاعات شامل بانک های اطلاعاتی متخلفان حوزه شکار و صید، دفترچه های شناسایی شکارچیان و پروانه های شکار و صید صادر شده توسط ادارات کل حفاظت محیط زیست استان ها است که هم اکنون آماده بارگذاری است.
وی افزود: در حال حاضر تمامی ادارات کل حفاظت محیط زیست استان ها از دسترسی لازم به سامانه مذکور جهت بارگذاری اطلاعات برخوردار هستند.
تیموری ضمن تاکید بر این موضوع که بانک های اطلاعاتی مذکور پس از تکمیل اطلاعات، مبنای سایر اقدامات مربوط به حوزه شکار و صید از جمله صدور پروانه، اعمال محرومیت و پیگیری تخلفات قرار می گیرند، تصریح کرد: همچنین با راه اندازی سامانه جامع شکار و صید امکان صدور پروانه های شکار و صید از طریق این بستر فراهم خواهد شد.
مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست افزود: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته صدور پروانه شکار پرندگان در سال جاری از طریق سامانه مذکور انجام خواهد پذیرفت.
وی گفت: اطلاعات لازم در خصوص نحوه دسترسی به سامانه جهت اخذ پروانه در زمان مقرر در اختیار کاربران و متقاضیان قرار خواهد گرفت.