تطبیق 80 درصدی صورت های مالی بانک ملی با استانداردهای IFRS
افشای اطلاعات بر اساس استانداردهای IFRS که عملیاتی شدن آن در نظام بانکی ایران مورد تاکید بانک مرکزی است، تا 80 درصد در صورت های مالی بانک ملی ایران پیاده سازی شده است.
به گزارش
خبرگزاری صدا و سیما ، دکتر محمدرضا حسین زاده مدیرعامل بانک ملی ایران با بیان این مطلب گفت : در صورت های مالی نمونه جدید بانک مرکزی هم راستا با استانداردهای بین المللی IFRS افشای اطلاعات به صورت جامع و کامل تر صورت می گیرد که طبیعتا نیاز استفاده کنندگان از اطلاعات مالی را بهتر تامین می کند.
وی ادامه داد: بانک ملی ایران پیشرفت قابل ملاحظه ای در تطبیق صورت های مالی خود با استانداردهای IFRS داشته است و بزودی این موضوع را به طور صددرصدی محقق می کند.
به گفته حسین زاده، این روند از سال گذشته در بانک ملی ایران آغاز شد و با سرعتی که در پیشرفت آن دیده می شود، امید می رود سال آینده صورت های مالی بانک به طور کامل با این استانداردها تطبیق پیدا کند.
رئیس هیات مدیره بانک ملی ایران اظهار کرد: بانک ملی ایران سال گذشته و امسال، دو سری از صورت های مالی را تهیه کرد که یکی از آنها صورت های مالی بر اساس استانداردهای ملی و دیگری صورت های مالی جدید مطابق با استانداردهای IFRS (نمونه بانک مرکزی) است.
وی افزود: بانک ملی ایران در سال مالی 1394 نیز با وجود مشکلات و محدودیت زمان، صورت های مالی مذکور را با توجه به ظرفیت موجود تهیه و قبل از برگزاری مجمع عمومی به بانک مرکزی و اعضای مجمع ارائه کرد.
به گفته حسین زاده، صورت های مالی بانک ملی ایران هر سال پس از تایید مجمع عمومی منتشر می شود.
تاکید بر توسعه کیوسک های خدمات الکترونیک
اعضای هیات مدیره بانک ملی ایران بر لزوم توسعه خدمات غیرحضوری با تعبیه کیوسک های خدمات الکترونیک تاکید کردند.
به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، در جلسه ای که به همین منظور در شعبه بازار بانک برگزار شد، برات کریمی عضو هیات مدیره با اشاره به وضعیت مناسب سپرده های بانک، تلاش مدیران شعب برای مدیریت قیمت تمام شده پول و کاهش نسبت سپرده های گران قیمت به ارزان قیمت را بسیار مهم دانست.
وی افزود: توجه به تخصیص و نصب بهینه کیوسک های خدمات الکترونیک در بانک ملی ایران، رضایت مشتریان را در پی خواهد داشت.
مسعود خاتونی دیگر عضو هیات مدیره بانک ملی ایران نیز در این جلسه با اشاره به اینکه همکاران حوزه فناوری اطلاعات بانک به دنبال ارائه سرویس های مطلوب به مشتریان هستند، گفت: تلاش ما این است که بتوانیم بهترین و تازه ترین خدمات را بر اساس نیاز مشتریان ارائه کنیم.
وی با اشاره به این که توسعه بانکداری الکترونیک از اهداف استراتژیک بانک ملی ایران است، اظهار کرد: یکی از برنامه های بانک در سال جاری، جانمایی مناسب کیوسک های خدمات الکترونیک با توجه به نیاز مشتریان است.
محمد نور آزادی مدیر امور شعب تهران بانک ملی ایران نیز در این جلسه تاکید کرد: نصب کیوسک های خدمات الکترونیک غیر از کسب درآمد برای بانک، فرهنگ عمومی استفاده از کارت های بانکی را به جای استفاده از پول نقد تقویت می کند .
مسابقه داستان نویسی "قصه های خوب، از بچه های خوب"
کانون جوانه های بانک ملی ایران به پاسداشت «مهدی آذر یزدی» نویسنده محبوب بچه ها، مسابقه داستان نویسی «قصه های خوب،از بچه های خوب» را برگزار می کند.
در این مسابقه چند خط از شروع یک داستان در سایت کانون قرار می گیرد و کاربران آن را به ذوق و سلیقه خود تکمیل می کنند.
«امتیاز دهی» به داستان ها به صورت فنی توسط داوران رسمی انجام خواهد شد. همچنین اعضای کانون جوانه ها می توانند داستان مورد علاقه خود را «لایک» کنند. ملاک ارزیابی نهایی داستان ها، «امتیاز» و تعداد «لایک» آنها خواهد بود.
هدف از این مسابقه، پرورش قدرت تخیل و خلاقیت کودکان و نوجوانان و نیز مشارکت دادن آنها در نظردهی و تحلیل و ارزیابی محتواست.
کاربران عضو می توانند آثار خود را از دهم تا سی ام مرداد ماه از طریق سایت کانون جوانه های بانک ملی ایران به نشانی kids.bmi.ir ارسال کنند. اسامی برندگان مسابقه 15 شهریور ماه اعلام خواهد شد.
به 5 نفر برتر این مسابقه هر کدام مبلغ 3 میلیون ریال، به 10 نفر دوم هر کدام مبلغ 500 هزار ریال، به 10 نفر سوم هر کدام 300 هزار ریال و به 10 نفر چهارم هر کدام 200 هزار ریال جایزه تعلق خواهد گرفت.
کانون جوانه های بانک ملی ایران از سال 1392 با هدف افزایش سواد اقتصادی نسل کودک و نوجوان تشکیل شده و اکنون بیش از یک میلیون نفر عضو دارد.