2300 میلیارد تومان هزینه نگه داشت مترو در سال 96
مدیر عامل شرکت بهره برداری متروی تهران: هزینه نگهداشت مترو برای سال 96 دو هزار و 300 میلیارد تومان برآورد شده که شورا هزار و 200 میلیارد تومان آن را تصویب کرده است.
محمد احمدی بافنده در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار
خبرگزاری صداوسیما با بیان اینکه این هزینه بخش بدهی سنواتی است افزود: هزینه نگهداشت تجهیزات - خدمات- تعمیر و نگهداری وهزینه ثابت و غیرثابت مترو برای سال 96 دو هزار و 300 میلیارد تومان برآورده شده است.
وی گفت: هزینه نگهداری مترو در چند بخش تفکیک می شود در یک بخش نگهداری تجهیزات که در این مورد موضوع نقلیه و تجهیزات ثابت مطرح می شود و در بخش دیگر هزینه های جاری - پرسنل و بیمه است.
احمدی بافنده با بیان اینکه متروی تهران به عنوان بزرگترین جامعه کارگری خاورمیانه ماهیانه 13 میلیارد تومان بابت بیمه هزینه می کند تصریح کرد: تمام کسانی که در مترو هستند از جمله مسافر- قطار- پرسنل - امکانات - تجهیزات و پله برقی ها بیمه هستند.
مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران ادامه داد: مسلما در طی یک زمان قطارها فرسوده و حتی زیربنا نیز دچار فرسودگی می شود که باید بحث هزینه و نگهداری آن نیز مد نظر باشد.
وی با اشاره به وجود 700 پله برقی متروی تهران گفت: افزودن یک ایستگاه به ایستگاه های مترو یک هکتار به مساحت نگهداشت می افزاید.
احمدی بافنده با بیان اینکه روزی نیست که در مترو نباشیم و تجهیزات را بررسی نکنیم گفت: با توجه به توپوگرافی شهر تهران باید توجه کرد که متروی تهران با متروی اروپا تفاوت دارد.
وی افزود: پیچ و شیب های موجود در ریل های قطار متروی تهران باعث استهلاک بیشتر می شود در حالی که این استهلاک در مسیر مستقیم کمتر است.
احمدی بافنده تصریح کرد: در برخی از ریل ها ممکن است دو تا 3 برابر ساییدگی داشته باشیم اما مهندسان و مسئولان متروی تهران همه روزه در مترو هستند و کاستی ها را رفع می کنند.